Gå til innhold

Hva pakker dere i "babybagen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp en tråd om sykehusbagen. Mange som ikke hadde pakket den ennå, men babybagen var klar.

Tenkte bare jeg skulle ha med et par bodyer og sokker. Og klær til å reise hjem i... Er det noe mer dere skal ha med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har med flere str på bodyene ihvertfall. er så usikker enn om det er en kjempe baby å ingen av klærne passer hehe.

ellers har jeg pakket full stellebag jeg...

med noen bleier og vaskekluter, og et helseteppe. og lammeskinn som jeg har ligget inn for lille nurket:-) men det ligger i senga å venter til vi skal på føden. jeg har også lagt oppi et lite kosedyr, som jeg tenkte å legge sammen nurket på barsel. hehe sikker på at far tar den rette ungen når han skal ut å trille.

Skrevet

godt sp.mål, aner ikke jeg. pakket bare som en vanlig stellebag.

Skrevet

På fødselsforberedende kurs som vi følger nå sa jordmor at det eneste vi trenger å ta med til babyen er hjemreisetøy...

Bilstol/vogn er jo en selvfølge, men den setter jo pappa'n i bilen den dagen vi blir hentet...

Ellers tenkte jeg å ta med til meg selv. En god joggebukse m/overdel. Slippers/tøfler, morgenkåpe, etpar truser (engangstruser og "bleier til voksne" får vi på sykehuset), toalettsaker. Og selvfølgelig "nytt tøy" til hjemreisen.

Regner med at vi får endel babytøy av besøkende. Samt at pappa'n kan ta med klær til meg dersom det skulle være nødvendig..

Vi flytter inn i nytt hus i løpet av juli, og har termin 14. august, så jeg regner med at jeg pakker bagen samtidig som jeg skal tømme skaper/skuffer etc. med tanke på flyttingen.

Skrevet

Hei. jeg lurer på hvor man kan få kjøpt morgenkåpe. jeg har vært å kikka på lindex, men der hadde de ikke. håper på svar.

Gjest Ut på tur
Skrevet

På svangerskaps kurs fikk vi beskjed om å ta med

- hjemreise tøy til babyen(på sykehuset får vi alt den trenger, jeg kommer hvertfall til å bruke alt sykehuset sitt sånn at jeg slipper ta med meg brukt tøy hjem å vaske)

- toalettmappe som om vi skulle på helgetur

-litt behagelig tøy til meg

- hjemreise tøy til meg

-Matpakke (spesielt viktig til far) det er ikke matservering om natten og da er heller ikke kioskene åpne (mor er vist ikke så veldig sulten)

-snacs til både mor og far (også mor trenger energi)

- Energi drikke. På sykehuset finnes vann, saft og noe juice, men de anbefalte å ta med energi drikke til mor. Kan være vanskelig å få spist noe, men er en aldri så liten treningsøkt vi skal gjennom så energi drikke er lurt. Vi må uansett drikke masse

-dersom vi vil høre musikk må vi ta med MP3 spiller el.l

Skrevet

De har morgenkåpe på cubus.... men kommer litt an på hva du ønsker.. kjøpte en sånn litt tykk og god og varm morgenkåpe på princess,,. den gardin butikken vet du ;o)

Skrevet

Alt til babyen får en jo på sykehuset, men sist jeg fødte pakket jeg et sett med tøy samt et lite teppe til babyen. Og et kosedyr. Synes det var veldig hyggelig å ha på henne litt eget tøy også....

Ellers er myke, myke, myke ting til mamma veldig godt å ha:-)

Skrevet

jeg ska ha med tøy til babyen... hadde det sist også vil ikke bruke slitt sykehustøy når jeg har hamstret inn så mye fint selv..hehe..må jo bruke det mens vi kan..de vokser fort..haha

også har jeg en bamse til å ha oppi "sengen" (lettere å kjenne igjen sengen om noen sku se etter babyen:) haha (neiiida ikke redd for forveksling:)

Så har jeg med smukker, helseteppe og stelleting.. kan jo være vi må bytte på hjemveien..haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...