Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Som synes at far burde flytte til samme by som meg og barnet. Jeg bor i sør og han i nord? Jeg kan jo ikke kreve det, men synes han burde ofre såpass for barnet sitt. Å hvertfall ha et ønske om å ha mest mulig samvær å etablere nær kontakt i tidlig alder... Jeg kan jo ikke flytte der han bor, jeg har hovedomsorgen for barnet å trenger familie å venner rundt meg. Men han vil jo uansett ha mye mer samvær med barnet sitt enn om han bor såå langt borte!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Jeg skjønner vel kanskje ikke helt det at han burde flytte til deg, mens du ikke ser noen grunn til å flytte til han. Hvis du hadde bodd i nærheten av ham så kunne jo han tatt en større del av omsorgen, da hadde du ikke vært så avhengig av familie for å klare deg.. Skjønner at du gjerne vil at han skal ha kontakt med barnet sitt, men det kan jo hende at barnet også ville fått en litt ulykkelig far hvis faren hadde flyttet til dere uten nettverk i sør. Kanskje faren ville sett annerledes på det hvis han ble tilbudt en større del av omsorgen? De fleste vil vel gjerne se barna sine mest mulig, men man må jo ha forståelse for at det kan være vanskelig for voksne mennesker å etablere seg på nytt alene på en annen kant av landet.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Hmm jo han har fått tilbudt å ha så mye omsorg han kan med hensyn til alderen på barnet. Og jeg må også legge til at han har allerede ett nettverk her med mange venner osv. etter å ha bodd her tidligere noen år, men valgte før graviditeten var et faktum å flytte tilbake. Jeg synes at det er litt dårlig gjort mot barnet sitt. Jeg vurderte også å flytte til hans hjemby men ble frarådet det av alle jeg snakkte med å dermed valgte å ikke å gjøre det! Men kansje jeg burde ha forståelse. Synes hvertfall det er leit på vegne av vårt barn:(
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 du sier han valgte å flytte tilbake allerede FØR du ble gravid ? ? da sier bare jeg : hvorfor i alle dager valgte dere å bli gravid i det hele tatt ? du visste jo at du kom til å bli alenemor ? (hvis ikke jeg har missforstått noe her da) eller var kanskje ikke graviditeten planlagt ? uansett, så må du bare tåle litt kritikk her, for det er det dummeste jeg har hørt, at han burde flytte til din hjemby. Hva med livet hans i nord da ? familie,venner,kjæreste(om han har) flere barn ? Du er egoistisk. Avstanden er stor, synd for barnet at h*n ikke har begge foreldrene nært, men slik er livet for mange.. desverre. Det finnes fly,bli,båt,tog osv å han kan jo fremdeles ha mye med barnet å gjøre. Om han vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå