Gå til innhold

Hvorfor skal ikke barn under 3 år ha lett produkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri hørt hvorfor jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan utvikle diabetes pga søtstoffene i produktet som innbiller kroppen til å ikke produsere nok innsulin. Det er i hvertfall det jeg har hørt!

Skrevet

Men man kan godt gi ungene sine lettprodukter hvor fettet eller sukkeret er redusert, det er bare bra.

Det er kunstige søtstoffer som er fy-fy.

Tror ikke det er så gunstig for voksne heller, da jeg leste deler av en forskningsrapport hvor aspartam ble karkterisert som rene rottegiften,,

Skrevet

Man skal faktisk ikke gi ungene lett-produkter som skummelt melk og andre fettreduserte produkter fordi barna trenger fettet rett og slett!

Skrevet

Barn trenger det RIKTIGE fettet, slikt som finnes i f.eks fet fisk, avocado. plantemargarin og majones.

Selvsagt må man ikke sette ungen på en fettfri diett, men å kutte animalsk mettet fett er bare fint.

Skrevet

De trenger riktig fett ja, men mange tenker at de gjør ungen sunn hvis de gir de samme fettfrie produktene som de selv spiser eller prøver å kutte ut alt fett i maten til ungene fordi de selv slanker seg og tror det er sunt. Det er det ikke.

Skrevet

Er nok mye kunnskapsløshet ute og går ja.

Vi spiser bare lett-produkter(fettredusert fra b.l.a. go mager) da ungene er multiallergiker og er allergisk mot b.l.a. melk,egg, soya og fisk og det automatisk blir veldig magert kosthold.

Begge barna får alltid margarin på brødet, tar tran og eldste spiser også lett-majones (hun har vokst av seg eggallergien) og mye avocado i b.l.a.smoothies.Kommer til å servere sardiner og makrell i tomat dersom hmin eldste vokser av seg fiskeallergien sin også.

Har en far med diabetes og har vokst opp på slikt kosthold, og vi har fått veldig god veiledning/opplæring av vår ernæringsfysolog til barna

Tror vi egentlig er enig i kostholdsspørsmålet.

Skrevet

Lettprodukter kan dem jo godt få...mormor maser stadig på at min litt tynne sønn skal få helmelk, men jeg vil ikke gi han denne uvanen fordi som ei annen her sier er mettet fett langt derifra sunt..jeg vil ikke gi han en vane han viderefører som voksen som gir høyt kolestrol osv.

Klart at dem trenger fett og jeg tilsetter litt olje i havregrøten, har smør på brødskiva osv, men med meieriprodukter velger vi ekstra lett melk og vi velger smøreoster i steden for fast oster, fordi det er sunnere fett. Mener at vaner er viktige fra starten.

Skrevet

Grunnen til at de ikke skal ha søtstoff er at de stoffene blir mye skadeligere for små barn pga den lave kroppsvekten. Søtstoff er jo ikke bra for voksne heller, men for barn blir det da enda verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...