~sjiraff~ Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Samboer hadde flått på magen istad ( Så nå har jeg enevent snuppa og og ned mens hun sov for å se om jeg fant noen. Hadde aldri trodd at vi skulle ha flått i hagen...kommer ikke til å tørre å gå ut noe mer jeg nå.. Trodde forøvrig at de var større også.. Ikke lett å se de da de er så små ( Nappa samboers bare rett ut... og den levde etterpå, så da antar jeg vel at ikke noe farlig sitter igjen? Og hva er symptomer o.l. hvis det begynner å bli skummelt? Dette blir en guffen sommer... Hilsen ei som kommer fra et sted for flått er så å si mangelvare...
AneB Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Relax!! Men sjekk dere hver kveld. Det gjør som regel ingenting om du drar den rett ut, men når de er helt små og nettopp har sugd seg fast sitter de veldig godt fast, og det er større sjanse for at det skal sitte noe igjen. De spreller selv om noe sitter igjen. Følg med bittet de neste dagene, dersom det blir rødt/irritert må han kontakte legen. En eventuell neste gang, vri mot venstre til du hører et "klikk".
2005&2010 Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Det med at man skal vri flåtten for å få med seg alle bena, er en myte ihvertfall, bare å dra den rett ut, og hvis det skulle bli noe mer, så er feber og lammelser symptoner
Gjest MMJ Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Følg med på runde ringer rundt der du nappa flotten ut. Kommer det sånn så burde du kontakte legen. Flott er bare... helt grusomt!! Utrolig de små greiene der kan skade så mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå