Gå til innhold

Har dere fått barna inn i rutine?


Tommage♀♂

Anbefalte innlegg

Begynner så smått å få litt rutine på sovingen, han våkner mellom 8 og 9, og har seg en lur igjen etter en times tid. I løpet av dagen sover han litt hips om happ, alt etter hva vi gjør på. Kjører vi tur i vogn a sover han lenge, er vi i ro er han mye våken... På kveldene er han i seng mellom 22 og 23, men stadig tidligere og tidligere=)

 

Matingen på dagen er det ingen rutine på, for han vil helst ha mat hele tiden når han er våken, hehe=) På natta får han vel 2 ganger. Ammer bare.

 

Merker at det går mye raskere denne gang, med førstemann slet vi lenge før det ble en viss rutine! Fikk ikke kveldene for oss selv før hun var 6 mnd omtrent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei:)

Her er det amming på natten til ca samme tider, 02.30 og 05.30.

På dagen er det veldig lite soving, men noen dager blir det noen timer i strekk og da får jeg gjort en del i hus og heim! Deilig!!

 

Håper ting går seg til snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han våkner og får mat i 07-tiden, sover til ca 0930. Så er han våken mer eller mindre til kl 16 -alt etter hva vi gjør på dagen. Går vi tur med vogna eller kjører tur i bilen, så sovner han med en gang. Stopper vogna, våkner han innen 30 sekunder... Han sover fra 16-17 ca, og hvis jeg har han på fanget, kan han sove hele kvelden. Legger jeg han i vogga, er han våken... Han er for tiden våken helt til jeg legger meg. Skal prøve å late som jeg legger meg litt tidligere, og få han i seng på den måten. Og at jeg står opp igjen etter han er lagt... Nå har vi lagt oss i 23-24-tiden. Tenkte kanskje å prøve i 22-tiden fremover. Merker at han er søvnig på den tiden...

 

Spising har ikke rutiner...Bare at han spiser når han vil på dagen. Om natten spiser han ca en gang, ca 0400. Men i natt spiste han ikke i det hele tatt... :)

 

Med snuppa var det ganske likt...fikk ikke kveld for oss selv før hun var 6 mnd vi heller... Satser på å få det til litt tidligere denne gangen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på 7 uker sover mesteparten av dagen enda:) Han har en lengre våkenperioden på ettermiddagen,og da koser vi oss ekstra mye:) Han spiser ca hver 2 1/2 - 3. time, og har 1 nattemåltid. Han er som regel i seng ca kl 22 - 22.30.

Vi har ikke gjort noe særlig for å innarbeide disse rutinene....det er lixom bare blitt sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir vel en slags tralt på det kan man si. Legger seg når vi legger oss, mellom 23-24 og har som regel sovnet til klokken 01. De siste dagene har det vært rundt 24. Så sover hun til rundt 06.00. Så er det mat igjen og sovner innen 08.00 og da sover hun til en gang mellom 11-12. Etter dette varierer det litt utover dagen hvor my soving det blir. Men nå nå har det vært så varmt har hun ikke sovet så mye på dagen. Men normalt sover hun ganske godt på dagen også. Opptil 2-3 timer etter et måltid.

 

Har kun hatt 2 våke netter til nå, hvor hun ikke sovnet før 3-4 på natten så er vel ganske heldig.

 

Ozgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår legger seg når vi legger oss i 11- 12 tida om kvelden og so kan ho sove til 7 ca og får mat før ho sovnar att ei god stund. Men er mykje vaken i løpet av dagen. Ho søv godt i bilen og har vi køyrt ei stund kan ho gjerne sove nokre timar etterpå. Likar seg i vogna også men då må den vere i bevegelse :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulla mi på 10uker legger jeg i halv 10 tiden(sover før 10 som oftest) og da våkner ho mellom 1 og 3 ei gang sulten og ei gang i 6 tiden.. Pleier å stå opp i 8-9 tiden.. Og de siste dagen har hun faktisk sove fra 10 til 13 på formiddagen! Men ellers sover hun bare en halvtime mellom måltiden som oftes. Vis ikke vi er i vogna eller kjøre bil,da sover hun som oftest til d blir slutt på gåing/kjøring..

 

Den eneste rutinen på maten,er vel at ho får når ho er sulten.. Begynne å bli lenger å lenger mellom hvergang. Begynte på halvanne time mellom,nå kan ho holde seg 4timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...