Gå til innhold

Hvorfor forventer vi at andre skal plukke opp etter oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser badestrender fulle av engangsgriller, ispapir, bleier, pølseposer, flasker osv... og folk klager på at kommunen ikke rydder opp!! Hvorfor i alle dager er det så tungt å drasse søpla med seg hjem / putte det i søplebokser? Vi greier jo å drasse med oss allverdens PÅ stranda liksom? Lurer litt på den der, jeg:) Ikke at jeg er perfekt, men søppel kaster jeg ALDRI ute i naturen. Uansett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vi er late og bortskjemte!

Joda, mange ganger så er den bittelille søppelkassen overfylt, og blir tilsynelatende aldri tømt. Men enig med deg i at man godt kan ta med seg søpla si hjem og kaste der. Det kommer jo ikke som noen overaskelse at det blir litt søppel etter en piknik eller dag på stranden, så det er jo bare å ta med seg en plastpose. Tror vi har litt dårlige manerer i dette landet av og til.

Skrevet

Har lurt en del på den der jeg også..

Hvis man orker å drasse med seg alt mulig av diverse ting på vei til turmålet, så bør man da jaggu orke å ta med seg den tomme emballasjen hjem!! Dersom dette er så uoverkommelig for folk så får de se til helvete å holde seg hjemme, ekle grisene.

Skrevet

Jeg har heller aldri kastet søppel i naturen. Det er en sånn uting at det er ikke til å beskrive!

Nå for tiden som det snakkes om å spare miljøet, og at vi er inne i en katastrofal tid i så måte, så synes jeg det er helt utrolig at folk er med på å forsøple rundt seg på den måten!

Her får de store bøter, så det er veldig lite forsøpling i parken og på strendene rundt her jeg bor.

Kanskje en idè å gi bøter til disse folkene?

Å kaste fra seg dritbleier på stranda er lavmål, og de får strykkarakter fra meg,iallefall!

...og så blir barna akkurat likedan når de vokser opp. Fordi de har lært det av mor og far.

At det er lite med søppelkontainere der, det er et dårlig argument.

Jeg tar med ekstra plastpose til søppel, og tar det med i bilen,og kaster det hjemme.

Skrevet

Jeg tar ALLTID med meg søpla mi!! Alltid!!!

Spytter en tyggis i grøfta av og til.. men det er den eneste forsøplinga jeg gjør.

Skrevet

ja det er noe som irriterer meg UTROLIG mye!!1 mange steder er det helt sykt mye søppel.. ser ut som en søppelplass...trist:(

Skrevet

Fordi vi er et land fullt av bortskjemte latsabber...

Skrevet

Det som er utrolig rart, er at INGEN sier noe...

Hvis en familie reiser seg og drar fra all søpla, -reagerer ingen?

Sånn som det har sett ut på bildene i norske aviser i det siste fra forsøplede strender, så se det ut som om absolutt ALLE har dratt fra gørra si...

Bra været forandrer seg, så folk ikke får dratt på stranda med skiten :-p

Skrevet

I fjor sommer klasket jeg restene av pikniklunsjen til en småbarnsfamilie i frontruta på stasjonsvognen deres.

Faren ble først fly forbanna for det jeg gjorde med bilen hans, men jeg tror faktisk han tok poenget mitt da jeg lurte på hvorfor han likevel synes det er helt i orden å tilgrise andres eiendom.

Skrevet

Jeg tror også at det hadde hjulpet mye å satt ut flere søplekasser.

De er ikke akkurat spandable på de.

Skrevet

Jeg tar alltid med meg min egen søppel hjem. Det eneste som blir igjen etter oss på stranda, er engangsgrillen. Den tar jeg ikke med meg hjem, da hadde jo bilen blitt full av griseri. Men ser at folk legger igjen det meste, jeg tar med meg bleiene hjem til og med jeg.

Skrevet

..men at stranda/parken/der du er og har BRUKT den engangsgrillen blir griset til, det går bra?

Skjønte ikke logikken der jeg, haater husarbeid.

Skrevet

Men det at det ikke er søppelkasser rettferdiggjør likevel ikke forspølinga.

Da får de ta det med seg hjem, til egen søppelkasse..

Det er ikke søppelkasser i skogen og på fjellet der folk ferdes heller, men man slipper ikke søppel rundt seg som de gjør på strendene..

Skrevet

Unnskyld meg??????? Du tar ikke med engangsgrillen for da blir BILEN full av griseri?? Ta med en egen pose til den da! Engangsgriller overalt i naturen er jo et alvorlig forsøplingsproblem! Skjerp deg.

Jeg er helt enig, nordmenn er noen griser uten folkeskikk. Gjelder både forsøpling, å stå i kø (hva er det, her bruker vi albuene og kommer fremst!), holde oppe døren for den som kommer bak deg og så videre i det uendelige.. trist synes jeg.

Skrevet

Det burde vært 50 kroner pant for engangsgriller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...