Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide meg nettopp og fikk sjokk. Er det mulig å legge på seg 5 kg på under 2 uker? nå blir jeg seriøst skikkelig deprimert her. hadde gått opp 7 kg på forrige kontroll, har gått opp 5 kg til nå. syns dette er veldig rart jeg. nå har jeg faktisk gått opp 12 kg og skal liksom ikke legge på meg så mye mer i graviditeten. Men HALLO? jeg har jo 13 uker igjen til termin jo... kan jo ikke slutte å ete heller. og vann i kroppen kan jo ikke akkurat veie 5 kg heller da... hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du veid deg på samme tidspunkt på døgnet hver gang?

Har mye å sio det.

Jeg veier meg alltid om morningen, rett etter at jeg står opp. Men må tisse først ;) Da stemmer vekten.

Men hvis jeg spiser frokost først, eller venter til senere på dagen blir det ikke riktig. (Jeg veier meg alltid bare i undertøy)

Jeg har poppet opp 1,5kg på de siste dagene her. Den siste uken har det kanskje blitt nå?

Hvertfall, siden det ble så himla varmt her!

Tenker det er en kombinasjon av alle isene, ekstra mye å drikke, noe dårligere kosthold og utmattelsen av varmen som igjen har ført til enda mindre bevegelse. I tillegg til at jeg har fått enda mer vann nå som det er så varmt. Våknet i natt av at det gjorde vondt oppe på benristen. Eller hva det kalles? Helt grusomt. I natt må jeg huske de støttestrømpene!

Skrevet

Næmmen...titt titt:)

Oisann...det var da voldsomt mye på 2 uker. Min jm reagerte på at eg hadde gått opp 3,5 kg på 3 uker, så eg hadde tatt å ringt føden hvis eg var deg. Det e vanlig at man går opp litt pga. vann...men ikke SÅ mye på SÅ kort tid:\

Få ihvertfall sjekket urin og blodtrykk...og lykke til:)

Skrevet

Men har du veid deg på samme vekt?

Vekta til legen/JM di kan være forskjellig fra din egen..

Jeg fikk sjokk da jeg gikk på vekta mi dagen jeg skulle til legen, lagt på 6 kg på 4 uker.. men viste seg hos legen at jeg bare hadde lagt på meg 3...

Skrevet

Nei sist jeg veide meg var hos jordmor da...

veide 58 kg før graviditeten

veide 65 kg ¨på forrige kontroll (25 uker)

veier 70 kg nå (26+6)

Veide meg jo i 13-tiden hos jordmor da, men hadde nettopp spist da (husker jeg kjøpte en baguette på vei til henne =) )

Men jeg har liksom spist ganske sunt i det siste også da. Litt ekstra is kanskje, men fått badet en del og har jo drevet på med flytting og greier, og har fått en del trim der. Men joda, drikker jo mer væske. får håpe det er noe sånt, for 5 kg baby kan det jo ikke være da... (hehe hun veide bare 950 gram på 3D-ultralyd før helgen...) får virkelig ikke håpe det er 5 kg fett, for DA blir jeg deprimert da.

Det skumle er at jeg skal til ny jordmor (har byttet helsestasjon) om 2 uker, og jeg vet jo ikke hvordan hun er. Hvis dette fortsetter veier jeg vel 75 kg når jeg er 28 uker... hehe det er jo +17 fra før graviditet. Får nok litt kjeft da ja...

Uff, har ALDRI tenkt vekt før jeg men nå blir jeg helt deprimert...

Skrevet

tror jordmor sin vekt og min vekt er ganske like, mener det stemte da jeg veide meg hjemme før jeg gikk til jordmor... vekta mi er digitalvekt og da kan jeg ikke myse med øynene og få streken til å skli nedover engang... hehe =) uff, får virkelig håpe dette her forsvinner til i morgen tidlig altså!

Skrevet

Jeg hadde lagt på meg 9 kilo da jeg var i uke 35. Nå er jeg i uke 41 og har lagt på meg 17!

Vil ha ut både vann og unge nå altså!

Skrevet

ojoj... der går det fremover altså... huff, får bare håpe det roer seg men ikke FAEN om jeg skal på noe slankekur nå altså, samma hva jordmor sier. jeg VET at jeg spiser sunt jeg, så det er ihvertfall ikke MIN feil at jeg går opp så mye.

Skrevet

Folk legger på seg forskjellig. Noen legger på seg mesteparten tidlig, mens andre får det på slutten.

Skrevet

Får håpe jeg er nesten ferdig med påleggingen nå da =) men magen har vokst noe gruelig de siste ukene også da, så kaaaan jo ha med det å gjøre... kan nok kanskje trekke fra litt der ihvertfall =) og babyen er jo 100 g over gjennomsnittet da... =P

Skrevet

Er ingen lettvekter dette her heller tror jeg.

Både jeg og faren var over 4500 da vi ble født

Skrevet

ojoj, nei da blir det nok en liten bolleklump da =) jeg var 2800g og pappaen var 3200 gram så regner med hun ikke blir så kjempestor, men foreløpig er hun litt større enn gjennomsnittet...

Skrevet

Krysser fingrene for at mye av magen er vann!

Skrevet

Næmmen sauen da.. ikke bekymre deg såå hardt for dette er du snill. Kroppen din trenger disse kiloene, tenk sånn at den har ordnet seg fordi den vil ha dem. Du blir da kvitt dem etter fødselen vettu.. no problem!

Er ikke unormalt at vekta kan hoppe litt innimellom, du går helt sikkert ikke opp 5 kg på to nye uker.. Bare fortsett med det kostholdet du har, høres helt fint ut det =)

Skrevet

Det er mange som legger på seg mer enn 12 kg i svangerskapet uten at det er noen fare altså.. Var jo ikke det du lurte på egentlig, men reagerer sånn på folk som har denne "12 kilosgrensa". Noen trenger å legge på seg 20, andre 5 kg. kommer helt an på utgangspunktet det..

Skrevet

5 kg på så kort tid er kanskje litt mye ja....men synes du skal være glad du går opp i vekt jeg...da har sikkert babyn din det bra...men det kan jo være en del væskeansamling i kroppen din også, så du burde kanskje få det sjekket.

Jeg er 28 + 2 idag og ved sist kontroll for 2 uker siden hadde jeg bare gått opp 2,4 kg.

Jeg veide 65 kg før graviditet.

Skrevet

meget mulig å legge på seg 5 kg på under en uke...jeg la på meg 10 kg på 6 dager...vann veier en del det altså,veier mer enn fett..

Skrevet

kanskje vekta di hadde en dårlig dag;) tror ikke du skal bekrymre deg formye, som du sier du spiser sunt og da er det bare sånn at kroppen din trenger det. slankekur midt under en graviditet håper jeg du ikke trenger. jeg sliter med vekta selv, men andre veien, veide 76 kilo før jeg ble gravid og nå i uke 24 har jeg ennå ikke kommet opp igjen enda magen min er "stoor". så jeg er -1 kilo ennå..... men blir det som i forrige svangerksap kommer alt de siste to mnd i ekspressfart. 10 kilo rett på ;) jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye og husk at en kilo eller to kan jo bare vairer igjennom døgnet, om man har spist, lenge siden do, og ikke minst mengden tøy......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...