Gå til innhold

Hurra for norsk innvandringspolitikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele år har jeg hatt en elev fr a Russland. Fantastisk flink. Får de norske elevene til å virke som tafatte bønder. Han har en glimrende faglig forståelse og skriver like bra norsk som en del av de innfødte. I dag hadde vi eksamen. Han møtte ikke opp. Hvorfor? Han ble sendt ut av landet Lørdag. Kunne de ikke ventet en uke så han fikk tatt avsluttende eksamen og kunne fått med seg papiret? Et helt år har han jobbet for dette, uten å få noe støtte eller stipend fra lånekassen eller andre institusjoner.

Hurra for norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er til å grine av. systemet er for dårlig.

Skrevet

Synd for ham. Hvordan vil du forandre innvandringspolitikken?

Skrevet

Hva med å innføre en skoleregel? Så mange bisetninger som innvandringsreglementet (jeg har sittet i jævla møter i hele dag, vær glad for at jeg klarer å artikulere meg i det hele tatt) inneholder, så burde det være mulig å få til en regel om at påbegynt skolegang uten ikke-dokumentert fravær er grunn for midlertidig opphold, uten at dette i seg selv fører til at andre tidsfrister påvirkes.

Skrevet

Fyyyyy! Det var dårlig gjort!

Ville kontaktet politikere på høyeste hold angående den der saken!

Skrevet

Huff! Jeg hadde kontaktet media.

Det er en del andre som burde ha blitt sendt ut av landet, men neida, de faar bli!

Skrevet

Det jobbes nå fra skolens side for å finne ut om han fortsatt er i landet. Er han det sender vi en sensor etter gutten, så får jeg heller reise landet rundt med sensor da. Dette er rent og skjært meningsløst.

Han er i vinter blitt tatt vare på av det russiske miljøet i den byen han bodde. Han har bodd hos en snill dame gratis, og hun har delsvis kjøpt sko og klær til gutten. Dette visste jeg ikke før i dag, for han har ikke villet snakke som sin situasjon. I grunn er det beundringsverdig at han har klart å gjennomføre skolen under de forholdene der. Med trusselen om utkastelse, og uten penger.

Er han sendt ut jobber vi for å få godkjenne det han har levert inn av oppgaver til eksamen. De fikke oppgavene torsdag, skulle løse alle, og ha muntlig høring i to oppgaver. Alt dette er klart. Men vi mangler jo verifiseringen ettersom han ikke har møtt selv.

Jeg får desverre ikke endret den norske polititkken. Bare det å komme igjennom til ud er vanskelig nok. Men litt sunn fornuft hadde ikke skadet i de kretsene heller. Polititet kunne ha ventet til tirsdag i stedet for lørdag. De visste han hadde eksamen, det ble de fortalt da de varslet at de kom for å hente han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...