Gå til innhold

farlig å spise fløte som mulig er blitt gammel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste jordbær og fløte ikveld, og da jeg hadde på fløten kom det litt klumper. Dette er kremfløte som går ut først den 18. Jeg spiste det likevel, men føler meg litt kvalm nå.... kan d være at fløten likevel var gammel og ikke særlig lurt å spise ?? Vil d isåfall være farlig for fosteret ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Var det noen sur smak på fløten da?

Jeg har mange ganger vært borti at hvis man ikke rister pakken skikkelig, så er det klumper i fløten selv om den ikke er gammel!

Hvis du er bekymret så kan du jo ta en tlf. til vakthavende lege og bare stille spørsmålet til han/henne.

Bedre enn å gå å være bekymret!

PS: kjenner meg veldig igjen fra når jeg går gravid!

Det blir jo til at det eneste vi tenker på er at vi ikke vil spise eller gjøre noe som kan være farlig for ungene våre! :-)

Går nok bra! :-)

Klem!

Skrevet

Det har nok helt sikkert godt bra. Før i tiden spiste man jo alt mulig rart uten å vite om at det kunne være farlig. Kan ikke huske jeg hadde noen spiserestriksjoner da jeg gikk gravid for 9 år siden. Kom et frisk barn. Ville heller ringt jordmor enn vakthavende, hvis du er engstelig. Vakthavende har helt sikkert ikke greie på det+ at han sikkert har masse annet å gjøre enn å ta imot tlf fra frustrerte gravide.

Skrevet

Fløten bruker å være sånn noen ganger,særlig på sommeren. Bare å riste pakken,så løser noen av klumpene seg. Kanskje du ble litt kvalm pga at fløten er ganske fet,eller at du hadde litt mye sukker på toppen,kanskje?

Har laga mat med fløte her,med klumper,og har ikke fått vondt i magen eller noe,og babyen har sprella fint på UL i ettertid:-)

Skrevet

.. eller kanskje du ble kvalm fordi du tenkte den kanskje var dårlig, og bekymret deg for det. Det blir iallfall jeg av og til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...