mother to be :) Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 De siste to dagene har jeg hatt intense smerter i bekkenet (på høyre side, korsrygg og rompe). Har hatt litt vondt tidligere også, men ikke så vondt, og det har gått relativt fort over. Nå har jeg vondt hele tiden, og når jeg beveger meg (f.eks går) gjør det utrolig vondt! Sånn får lyst å grine vondt! Skal prøve å komme meg til legen i morgen...Men er det noen som har noen råd om hva som hjelper? Noe smertelindrende krem e.l.? Øvelser som er bra osv?
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 huff.. kanskje det er bekkenløsning? da skal en ta det med ro og gjøre ting i et rolig tempo.. lykke til
trulletrollemor Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Høres ut som mine bekken-smerter i forrige svangerskap - var sengeliggende en ukes tid i hvertfall. Hadde store problemer med å bevege meg i det hele tatt. Legen kan henvise til fysioterapi, det hjelper noen. Jeg gikk til akupunktør og DET hjalp meg! Etter en behandling var jeg nogenlunde bevegelig (selv om jeg fremdeles hadde vondt), etter to var jeg merkbart bedre, og etter tre behandlinger var jeg på beina igjen og tilbake på jobb (kontorjobb). Var forsiktig resten av svangerskapet, men det gikk fint. Denne gangen er jeg veldig på vakt, og har vært hos akupunktøren for forebyggende behandling. Nå har jeg det som du hadde det for litt siden: må bare passe på å hvile lenge nok når jeg kjenner smertene komme.
Hildepilde Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Hei Få en henvisning til fysioterapeut når du skal til legen. han hjelper deg med øvelser som fungerer for deg, og masserer deg slik at du løser opp noe/alt d vonde D funker på meg hvertfall
Moyra Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Høres ut som plagene jeg sliter med om dagen. Jeg måtte på legevakta på torsdag for full sjekk, for jeg klarte nesten ikke gå, ligge, sitte, eller gå på do en morgen jeg våknet.. Ringte da fastlegen min, men siden hun ikke hadde noe ledig time før dagen etter, fikk jeg beskjed om å ringe ned på legevakta. Jeg ringte ned og fikk beskjed om å komme ned med en gang. Der sjekket de urinen min om jeg evt hadde urinveisinfeksjon, nyrene mine og om jeg kunne ha blindtarmbetennelse. Hun lyttet også på bebisen i magen for å sjekke at alt var som det skulle, og det var det.. Legen kom frem til at det var bekkenløsning jeg hadde, fikk beskjed om å holde meg i ro, og sykemeldte meg ut uken. Hun sa at jeg skulle ta kontakt med fastlegen på mandag dersom det ikke hadde bedret seg. Jeg ringte fastlegen i går morges og fikk time senere på dagen. Fikk av hun beskjed om å holde meg i ro og ble foreløpig sykmeldt i 2 uker. Skal ringe fysioterapeut for veiledning og råd om evt trening og bevegelser. Nå er det bare å vente å se om ting bedrer seg.. Anbefaler deg å ta kontakt med lege eller legevakt. Du vil få den hjelpen du trenger, men de kan nok desverre ikke hjelpe deg med smertene. Husk at all konsultasjon og slike ting som har med svangerskapet å gjøre, er gratis. Lykke til og god bedring
mother to be :) Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2007 Har vært hos legen i dag. Er nok bekkenløsning jeg har fått ja... Er sykemeldt ut uka, og skal til fysioterapi på torsdag. Frem til da fikk jeg en smertelindrende krem og råd om å holde meg i ro. Så får jeg håpe det hjelper. Tusen takk fro råd alle sammen:)
Helga-Marie Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Hei jeg har et roterende bekken,noen dager er jeg bra andre ganger helt jævelig!Fysoterapauten ba meg å kjøpe bekkenbånd.Anbefales!koster 450 på helsebutikken,dette støtter bekkenet når du går lager mat og rydder.føles ut som om at du har på deg en kjempe stramt mini skjørt. da får du minimal belasting på bekkenet og du srammer deg opp i ryggen.Når man har bekken prob så drar man alltid bekkenet under seg for å beskytte seg for smerte,og det er helt feil.OPP men skuldra ut med puppa!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå