Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Begynte i går og gi min lille gutt på litt over 3 mnd. maisgrøt. (jeg vet at det er tidlig, men jeg har snakket med både hs og lege, og dette var noe vi alle mente var det best for gutten min, men glemte og spør hvor ofte/hvor mye jeg burde øke) I går lagde jeg 135 ml. mme og 1 ts. maisgrøt. Den gikk ned på høykant og han virket mer sulten. I dag så lagde jeg 165 ml. mme (det han pleier og drikke i ren mme) og hadde oppi 1 og 1/5 ts. Den var jo omtrent like tynn fordi jeg hadde mer mme. Han drakk opp alt i dag også. Men hvor lenge burde jeg bruke dette, når burde jeg øke igjen? Han har fått mme siden han var 2 uker gammel. Når kommer evt. magevondt hvis han ikke er klar for dette? Jeg vil IKKE ha en diskusjon på at han er for liten.. For det er ikke det jeg spør om.. Setter stoor pris på sakelige svar=)
kokosbolle Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Heisann! Vi måtte gjøre det samme med vår lile knert da han var litt over 3mnd (pga ikke tilfredsstillende vektøkning). Han fikk 150ml mm med 2 ts grøtpulver oppi den første tiden og drakk det han ville ha. Etterhvert økte jeg mengden mm til 200ml og flere ts grøtpulver (må bare riste flaska og se hvor tykk den blir). Når vellingen blir tykkere, trenger man større hull i tåteflaska (kryss til vellling). Vi hadde litt problemer med forstoppelse i begynnelsen, men en halv teskje (sånn ca) maltekstrakt (sånn brun klissete som du får i dagligvarehandel) oppi hjalp veldig og han fikk avføring hver dag. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Tusen takk for svar=) Gutten min tåler ikke malt, men han får sviskesaft og det hjelper=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå