Gå til innhold

Når fikk du strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 24 og har allerede fått endel på magen. Smører magen daglig med Cocoa Butter (stift) fra Body Shop. Noen som har tips til en god krem man kan bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funkar ikkje!!

Mine søte små strekkmerker kom vel i veke 35 eller noko, og to veker etterpå hadde dei tatt over magen min... Og eg har smurt meg KVAR dag sidan veke 20...

Skrevet

Mitt fjerde svangerskap nå og jeg har bare noen få på rompa og puppa.

Har aldri smurt meg med noen spesiell krem.

Bruker bare en boddy lotion når jeg er tørr.

tror hudtypen har veldig mye å si. Hvor tøylig den er.

Jeg har hatt veldig stor mage hver gang.

Skrevet

Jeg har hørt rykter om det ja, men vil så gjerne hehe :) MÅ bare høre om det er noen som har funnet en vidunderkrem! Synes jeg har fått så masse til å være så tidlig i svangerskapet, andre man hører om får jo ikke noen før mot slutten.

Skrevet

det hjelper ikke smøre pga strekkmerkene oppstår i underhuden.. også er det arvelig betinget.. tro meg jeg smører hvær dag uans pga vane men magen min er dekt av strekkmerker desverre...

Skrevet

fikk i uke 35

smurte meg med ein DYR krem fra Vichy, men funka dårlig. Eller, veit jo ikke om det hadde vært verre uten da...

Skrevet

Brukte bare Spenol jeg og fikk ikke et eneste strekkmerke før de måtte ta haste snitt ved forrige fødsel. De sier forsøvrig at strekkmerker er genetisk betinget, så sånn sett hjelper vel ikke smøring med hverken det ene eller det andre.

Skrevet

Æ e i uke 26 å i mårrest fant æ nån få strækkmærka heilt oppe på låre:S

Skrevet

Mary Kay har en krem som visstnok skal fungere på strekkmerker. på marykay.no kan du sjekke om det er noen som selger produktene der du bor:) Produktene er litt dyre, men de er utrolig gode og dryge. (har testet en del av dem selv på sminkeparty) og de er til å anbefale!:)

Skrevet

I forrige sv.skap oppdaget jeg dem ikke før jeg skulle til å føde.

Godt mulig de har vært der lengre. Men var såpass langt nede på magen, at de ikke var gode å se fra toppen av kroppen.

Denne gangen kom de i overgangen mellom 1 og 2 trimester.

Nå ligger de langt over magen.

Bruker en super krem fra apoteket jeg da :)

Husker ikke navn akkurat nå. Den kurerer ikke strekmerkene. Men tar bort fargen av de. Stort mer kan en vell ikke forvente?

Den er også helt herlig å smøre på. Er en litt spes konsistens på den.

Hver gang jeg smører på den, blir det full action i magen. Får ikke samme virkning av andre kremer. Snåle saker!

Skrevet

Å nei ikke si det da!!! jeg trodde jeg slapp unna jeg, er i uke 34 og håpet siden de ikke hadde kommet nå, kom de ikke i det hele tatt!

Skrevet

Me første fikk æ ingen strekkmerka i d hele tatt..

Med nr to kom d nån streka en dag over termin..

Kun på venstre sia.. hehe... Fem streka.

Skrevet

uke 34! er i uke 36 nå, og det har kommet ganske mange akkurat rundt navlen..

Skrevet

I uke 32 fikk jeg tre skikkelige på den ene puppen. Men de er akkurat innenfor BH'en så de synes jo ikke for andre enn meg selv. Har smurt magen hver eneste dag med en krem fra Biotherm som jeg ikke husker hva heter akkurat nå.. Så fort jeg så de har jeg begynt å smøre hele kroppen 2 ganger om dagen, og har ikke fått noen nye!

Skrevet

Tror man kan smøre seg i hel uten at det funker....desverre....det er underhuden som sprekker, og ingen krem går så langt ned...

Jeg er 34 uker i dag og ikke fått noen strekkmerker - fikk ingen sist gang jeg gikk gravid heller, så satser på jeg slipper unna denne gangen også. Mamma fikk heller ingen strekkmerker, så jeg har vel gode gener...? :o)

Skrevet

Får håpe du har rett Rutletutt!! Mamma fikk heller ikke strekkmerker med noen av oss søskene:)

Skrevet

hei

Jeg har ingen tru på kremer heller (annet enn at det er deilig for huden og godt med litt massasje)

Men... jeg skrubber huden min hver dag i dusjen med sånne skrubbvotter.. til huden er rød men ikke til det svir.. dette har jeg trua på for det settter igang blodsirkulasjonen og forhåpentlig så gjelder det også for underhuden slik at jeg ikke får strekkmerker.. Jeg fikk noen få sist graviditet, men det var på låra og over skinka - hvor jeg ikke skrubbet

lykke til til oss alle uansett hva vi trur på

Skrevet

Jeg har ikke fått noen ennå. Er i uke 32 nå. Fikk ingen i forrige svangerskap, så vi får se hvordan det går denne gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...