Gå til innhold

Sovemedisin til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, det vil jeg gjerne vite også. Min gråter og sutrer i hvertfall 1 time før hun ovner, uansett leggetid!

Skrevet

håper du ikke har tenkt til ungen din sovemedesin fordi den bruker en time på og sovne?

Skrevet

Min unge sovner rimelig fort, men våkner hver time/hver andre time HELE NATTA gjennom. Blir gal snart!

HI

Skrevet

vet at det finnes noe som heter vallegra eller nå sånn..

det er egentli allergi medisin men fungere som beroliganes på barn.. det må man snakke me lege om da å få resept på !

vet om ei som måtte bruke det på sin å det hjalp.. det er jo ikke snakk om å bruke det i flere mnd, men kanskje ei uke eller to for å få di til å " skjønne" at di faktisk skal sove på natta!

Skrevet

dere kan ikke mene seriøs at dere ska gi deres barn sovemedisin?:o

Skrevet

samme sier jeg....sovemedisin til babyene deres???

Skrevet

det må vel vere til innsovning,

Skrevet

Vet om ei som er lege, og hun bruker det selv på poden sin...det er en type antihistamin som virker beroligende/søvndyssende. Ville kanskje ikke brukt det selv, men når en lege bruker det på egne unger kan det ikke være så fryktelig farlig for å si det sånn. Hør med legen din du om det er noe barnet ditt kan bruke :)

Skrevet

åhhh såpass ja.. det sier vell bare litt om den legen synes jeg....

ALDRI i livet om jeg ville gitt sovemedisin eller insovningmedisin til babyn min!!!!!!

Skrevet

okay, jeg er så heldig at min sover natta igjennom så har ikke det problemet, men

Bellanr1 og dere som sier dere aldri ville brukt noe sånt på barnet:

Av og til er det helt nødvendig. Moren min fikk tvillinger når jeg var 11 år, de holdt ut lenge, men tilslutt var hun helt utslitt.

Når det blir så ille at man ikke har energi til å kose seg sammen med barnet/barna sine og blir deprimert av situasjonen

DA mener jeg det er fullt forsvarlig å ty til dette som en nødløsning.

Barna har ikke godt av deprimerte foreldre som ikke orker å kose seg med de heller.

Skrevet

Daniel sov omtrent ikke på 4mnd. Han hyla og gråt natta gjennom.

Jeg så ut som... Nei.. Jeg vet ikke helt.. Helt fullstenid utmattet.

Mamma sa til meg at jeg kunne få sovemedisin for å hjelpe til at han i det minste sov og at han kanskje fikk inn en søvnrytme. Men jeg ville ikke det.

Tilsutt fant jeg ut at han hadde melkeallergi! Han hadde vondt i magen og slikt. Noen ganger finnes det en grunn.

Jeg må si at jeg ikke var langt unna å gi Daniel sovemedisin, men etter å ha undersøkt litt fant jeg jo en grunn på problemene og da ble det lettere...

Skrevet

Min søster gav sin datter sovemedisin to ganger. Da hun var 8 mnd og 1,5 år. Hun holdt på å sovne på helsesteasjonen med jenten på fanget. Men dette er de 23 år siden. Hva som er vanlig å gjøre no i slike ekstreme tillfeller hvet eg ikke.

Skrevet

Det fins mange mulige løsninger en kan prøve ut før sovemedisin.

Skrevet

Jeg håper virkelig at dere ikke finner en lege som skriver ut dette til dere, spesielt ikke på det tynne grunnlaget dere har!

Og husk at mange babyer reagerer motsatt av sovemedisin!

Skrevet

Er det mulig å i det hele tatt tenke på å gi sitt barn sovemedisin? Det må da være andre ting en kan gjøre enn det! Sovemedisin er vanedannende også. Jeg hadde aldri turd!

Skrevet

og til deg ☠Mi tesorito☠ jeg har ALDRI viller gitt babyn min sovemedisin! basta.

Og jeg synses ikke det er nok grunnlag at ungen sutrer 1 time før den sovner...

Hva hadde man regnet med når man fikk barn da?

Skrevet

Enig med deg Bellanr1, litt sutring på kvelden må man tåle!!! Og som en annen over her sier så var grunnen til at hennes gutt ikke sov var fordi han hadde melkeallergi. Hva om barnet ditt har en sykdom av et slag, at det er derfor han ikke vil sove, men så propper du bare i han piller for å få han til å sove????

Men selvfølgelig, om mor og far er skikkelig utslitt og på grensen til depresjon så synst jeg det er greit for en liten periode (noen få dager) slik at mor får hente seg litt inn igjen.

Men prøv heller å finne ut hvorfor han ikke vil sove, og hør med HS hva man eventuelt kan gjøre for å forbedre søvnrytmen til babyen din.

Skrevet

Blir så irritert på folk her inne som dømmer andre nedenom og hjem før de vet hele historien, vet det er flere som har fått antihistamin som sovemedisin til barn. Da har de prøvd ALT, noen babyer sover bare ikke og da må det vel være greit å få hjelp før en knekker sammen helt. Bare for noen dager, slik at kanskje søvnmønsteret til babyen kan endre seg og for at mor og far kan få hvile ut.

Skrevet

Hvorfor kan ikke folk som skal kritisere bare la være å svare???? Neivel, dere som ikke ville gitt babyene deres sovemedisin, så la være å svare da!!! Herregud...

Eneste sovemedisinen jeg vet om er vallergan... Eller, det er innsovningsmedisin.

Lykke til til dere som har barn som ikke vil sove :)

Skrevet

Hallo! nå blir jeg provosert her!

Vi må da får lov til å ha vår mening her inne vi også!!

Makan

Skrevet

HI spurte jo bare om det var noen som hadde erfaringer med sovemedisin til barn, ikke om hun burde gi det. Sovemedisin er jo ikke det første man tenker på når ungen ikke vil sove, bør være det siste. Klart man kan si sin mening. Hun konsulterer nok legen sin om det uansett hvis hun trenger resept på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...