LRMG Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 hei, Jeg må få ut fingern og søke om fødselspenger snart. Har en vanlig fulltidsjobb, men også endel ekstra inntekter som selvstendig næringsdrivende. Hvordan skal jeg dokumetere dette for NAV? I fjor tjente jeg ikke så mye, men i år har jeg tjent ganske masse (og nettopp gått glipp av to oppdrag verd ca 200.000 pga svangerskapspermisjonen argh&"¤/&¤%!!!). Sender jeg inn kopi av fakturaer? Er ikke momspliktig, så jeg har ikke noen MVA-regnskap eller annet som er sendt inn til det offentlige, annet enn ligningen fra i fjor, men da tjente jeg som sagte mye mindre... Glad for alle tips før jeg manner meg opp og ringer NAV!
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Dette står på nav sine sider, (men det virker som det gjelder dem som KUN jobber som selv. nær. dr. : --------------- "For selvstendig næringsdrivende beregnes foreldrepenger på grunnlag av gjennomsnittet av pensjonspoengtallene for de siste tre inntektsårene. Foreldrepenger utgjør 65 prosent av inntekten din. Du har mulighet til å tegne frivillig tilleggsforsikring slik at du kan få full utbetaling av foreldrepenger. Forsikringen må være tegnet minst 10 måneder før fødselen. -------------------- Er jammen ikke lett å vite hvordan man skal tolke dette, iogmed du har full jobb ved siden av.... Jeg ville ringt til NAV jeg, og bedt om en time med en saksbehandler ang. permisjonspenger.. Da kan du snakke med noen ansikt til ansikt, som forhåpentligvis kan jobben sin, slik at du får riktige svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå