Gå til innhold

Yækk.... Noen som sorterer søppel her? Trenger gode tips om matavfallet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sorterer og her tømmer de kun hver 14. dag. Det betyr Yææækky lukt og i dag var det larver/småmark på matavfallsdunken. Jeg gikk bananas med hageslangen og salmiakk flaska så nå er de borte men regner med dette kan bli et problem videre utover sommeren også...

Jeg grøsser bare jeg tenker på de forferdelig ekle krypende markene.......arghhhh...

Noen med noen super tips til hvordan man kan unngå dette uten å slutte å sortere ut matavfallet...??

Evig takknemlig for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj, det har svigermor også vært plaget med. Vi sorterer søppel vi også, med tømming hver 14 dag, men vurderer å legge inn forslag til kommunen om egen matavfallsdunk med henting en gang i uka. Har det i andre kommuner vet jeg.

Skrevet

Vel. Har fryst ned rekeskall jeg vet ville ligget og gjæret i 14 dager. Bleier legger jeg fra i går i pose som knytes igjen. De var i ferd med å gå ut av dunken selv, og varmen gjorde ikke lukten bedre:)

Skrevet

JA!! Det burde det absolutt ha vært... Det er vel vanskelig å unngå slikt når det tømmes så sjeldent... På vinteren hadde de strengt tatt ikke behøvd å tømme oftere enn hver 3. uke (matavfallet altså) mens nå på sommeren bør det tømmes hver uke!!

Har fått et tips om avispapir i bunnen og litt gress oppi skal hjelpe... Får prøve det etter at jeg har GRUNDIG skrubbet den når den blir tømt i løpet av uken.

Fortsatt veldig glad for flere tips!!

Skrevet

Legger til. Har fått meg kompostbinge, hvor jeg legger alt grøntavfall, Den lukter ikke, og jeg har fått merkbart mindre søppel. Sjekket bingen i går, og er i ferd med å bli flott jord.

Skrevet

her tømmer de maravfallet en gang i uka heldigvis! Eneste rådet må være som en annen her også nevnte, frys ting som blir veldig dårlig, rekeskall o.l. Vi fikk også en spray med luktfjerner når de starta med sortering her, men har igrunn ikke prøvd den. Vet ikke hvor den er lenger heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...