kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Min blir 4 i september - og har enda ikke sluttet med nattbleia. Det begynner å bli 3-4 mnd siden vi sluttet med bleia på dagtid. Det går greit, med noen få "store" uhell inni mellom, men det er lenge mellom hver gang. Jeg syns selv at jeg har vært litt treig med å avvenne han bleia, men er helt klar for at han skal være tørr både dag og natt innen han fyller fire. Når sluttet deres gutter ? Hvordan gikk det ? Tips til hvordan jeg kan forberede han på å avvennes med nattbleia ?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Vi sluttet for en mnd siden,ig min gutt er 3 år og 4 mndr. Han sa bare pluttselig en kveld at han bare ville ligge med underbukse-ikke bleie-fort gjort i en fart:-)
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2007 men hvordan gikk d da ?
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Min gutt sluttet med bleie på natta måneden før han fyllte 4 år. Da hadde han hatt endel tørre netter. Vi brukte klistremerker som motivasjon. For vi merket at han ofte tisset i bleien på morgenen før han sto opp fordi han ikke gadd å gå ned på do med en gang. Da fungerte det veldig bra med å få et klistremerke på et ark hver morgen han var tørr. Gjorde ikke noe stort nummer ut av det de få gangene det gikk galt. Han fikk en liten premie da han hadde fyllt ut arket(ca 14 merker). Han hadde noen få uhell etter dette, men ikke særlig mange. Han hadde da vært bleiefri på dagtid i ca 8 mnd.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Han ble 4 i oktober og sluttet med nattbleie like etter nyttår. Han sluttet på dagtid sommeren før han ble 3 år, så det var et bra sprnag, vi forsøkte før, men uten hell, han var rett og slett ikke klar, tisset på seg i søvne osv. Men så utover i oktober og november var flere og flere bleier tørre om mornigen og vi han fulgte oppmuntringe våres om å tisse på do selv om han hadde bleie på. I desember hadde vi vel bare en våt bleie og da følte vi han var klar og det var han :-) Ingen uhell i det hele tatt siden han sluttet.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Det gikk over all forventning og våknet av at han måtte tisse. Tror det er greit at barna gir beskjed selv at di er klar istedenfor å mase om det..? Og gutter er ofte litt mer umodne på det området:-)
Mon Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Min eldste slutta den sommeren han var fire. Han brukte medisin for å redusere urinmengde om natta i førstningen. Andre når han var tre år og fire måneder. Han bestemte seg sjøl en dag og da var det gjort. Ingen uhell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå