Gå til innhold

2. svangerskap ulikt det 1. -motsatt kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rett og slett gøy å spekulere i hvilket kjønn det blir;D

Skal på UL neste uke og får nok vite det da hvis de ser det. Men fram til da er det bare kjerringråd og spekulajsoner...

Har en gutt fra før. Forrige svangerskap var jeg veeldig kvalm, jeg la på meg 25 kg og fikk voldsomme svingninger i humøret. Gråt mye og kunne hadde et vodlsomt temprement:S

Nå har jeg så og si ikke vert kvalm, men derimot sinnsykt trøtt (og det går søren ikke over!!) Neglene vokser som aldri før, men huden i ansiktet er kvisete og veldig stygg. Jeg har normalt korte nedbitte negler og veldig fin hud i ansiktet.

Jeg gråter ikke slik som sist, blir ikke sint og det beste - jeg har ikke lagt på meg et gram enda (er i uke 16)

De sier at hvis andre svangerskap er anderledes, får man motsatt kjønn. Noen som synes at det stemmer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier det blir gutt igjen her, så den teorien stemmer ikke her hvis de ikke har sett feil da:)

Skrevet

Hei =)

Jeg fikk jente sist gang, da var jeg ikke kvalm, mer kviser, la på mg 13kg totalt, ik bl eller noe sånt, gråt masse!!!

Denne gangen venter jeg en liten gutt, og er ikke kvalm denne gangen heller....men lite kviser iforhold til sist sv.skap, lagt på meg 22kg til nå (uke 39).....og mye mer tålmodig og mindre hissig &hormonell ;)

Så....kort oppsummert...Jepp....venter motsatt kjønn, og helt annet sv.skap :)

Men det er jo kun kjerringråd som sagt, men de stemmer godt med meg da ;)

JO....og magen lå lavt med jenta mi, denne gangen er magen høøyt;)

Skrevet

Her har de sett jente på ul 2 ganger.

Nå sist fikk vi se det klart og tydelig selv også.

Blir sterkt overrasket om det popper ut en gutt.

Vi fikk jente sist "også".

Hadde et helt annet sv.skap!

Ikke en eneste plage, strengt tatt. (Før på slutten da jeg fikk preeklapsi da) Syklet og trente, var i full action hele tiden. Fullførte utdannelse og var like sosial som før.

Nå har jeg vært mer liggende en noe annet. Med ekstrem kvalme, infeksjoner, klemt nyre etc.

Her er de helt ulike :)

Skrevet

Jeg har hatt høy mage begge gangene.....

Skrevet

Hei.

Forrige svangerskap: ikke kvalm men ellers veldig uvel. MEN var veldig glad i sjokolade. Var veldig uheldig med en svangerskapsforgiftning- dvs at den slo ikke ut før termindagen, men verdiene lå hele tiden på grensen. Resultatet av det var at jeg la på meg 38kg! Noen kynnere men ikke nevneverdig plagsomt.Fikk jente.

Dette svangerskapet så langt (21 uker):

ikke kvalm, men sinnsykt trøtt. Liker ikke sjokolade!?Elsker frukt. Har til nå lagt på meg 2 kg. Er plaget med sterke kynnere. Ellers har jeg det veldig bra. 2 ul viser gutt.

Terorien du referer til ser ut til å stemme.

Skrevet

jeg har fire gutter,og har hatt fire forskjellige sv. nå venter jeg jente,fått stooore pupper(det hadde jeg ikke med gutta)

Skrevet

Hos meg er det endel som er likt, og endel som er ulikt...

Hypermesis begge ganger - men varte lenger denne gangen.

Trettere denne gangen - men det kan jo også ha å gjøre med at jeg har en på 2,5 år fra før....

Magen er mye lavere denne gangen + navlen poppet ut tidlig. Sist var magen veldig høy og navlen flat. Fasongen på magen er noe lunde lik.

Hjertelyden er stort sett lik.

Har dilla på litt andre ting denne gangen - frukt, søtt ol. Avsmak på vann, te og cola. Sist gang drakk jeg mye vann og te....

Fikk masse små nupper på brystet med nr en - uren hud på ryggen og i ansiktet denne gangen (borte nå heldigvis...)

Brystene mine forandret seg ikke sist - ikke ømme eller noenting.

Denne gangen ble brystene ømme med en gang - hardere, mørkere brystvorter og har faktisk begynt å få litt melk!

Hårene på bena vokste mye saktere denne gangen enn sist.

Bekkenløsning denne gangen - ikke antydning til det sist.

Mye mer hormonell denne gangen.

Gutt sist gang - jente denne gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...