Gå til innhold

Hvilket guttenavn er det fineste av disse ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har egentlig bestemt oss - men kjekt å høre andres mening :

Erlend

August

Sliter med med jentenavn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si at vi har August som favoritt da....Har en Martin fra før som gleder seg til å bli storebror om en hel liten evighet.

Skrevet

Legger dere trykk på "Au"-en eller sier dere det som måneden August?

Syns egentlig at det passer best med Erlend, men det er fint med August også hvis dere ikke sier det som måneden.

Skrevet

Jeg legger trykk på ust egentlig, både i navnet og i måneden. Sambo sin familie legger trykk på Au, i begge deler.

Har vel litt med dialekter å gjøre det.

Skrevet

August var fint :-) erlend også,men likte August best :-)

Skrevet

August......,men liker Erlend også..................

Skrevet

Hva med Erlend-August? det synes jeg var kjempe fint

Skrevet

Enig i at det er fint, men vi liker det enkle her i huset. Bare ett fornavn og ett etternavn.

Skrevet

Er enig med Monajenten. Syns det er litt dumt med navn man er usikker på uttalen av. =)

Skrevet

Vi er jo ikke usikre på uttalen på noen av navnene.

Dialektforskjeller forekommer jo uansett nesten, og det er haugevis med navn der det varierer hvor trykket blir lagt.

Ser ikke på det som noe problem i det hele tatt.

Skrevet

Nå spurte du jo hva vi syns, og jeg ville vært litt usikker på uttalen... Var det jeg mente. Sikkert flere med meg.

Men dere velger jo selvsagt etter hva dere liker best, og ikke hva vi her inne syns! :-)

Skrevet

Ok, sånn ja. Ja jeg vil gjerne høre ulike meninger, men det så ut som du trodde vi var usikre på uttalen....

Det er vi jo ikke :-) Vi har bare ulik dialekt her i heimen.

Skrevet

Jeg tenkte bare som lærer at jeg hadde vært usikker hvis jeg så en klasseliste med det navnet ;-))

Skrevet

Hehe, i den delen av byen vi bor så er det relativt stor andel av våre nye landsmenn- så jeg tror den kommende klasseforstanderen får større utfordringer på navnefronten enn August :-)

Men det er en vinkling jeg ikke har tenkt på ja... :-)

Skrevet

Har alltid likt August spesielt godt, men Erlend er også fint og passer best sammen med Martin syns jeg.

Har selv en liten Martin og ville valgt Erlend (klinger så bra med r'en i begge navnene!)

Skrevet

Av de to synes jeg August er finest!

Skrevet

August av den enkle grunn at min sønn heter det.:)

Har bestandig syns det har vært nydelig navn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...