Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der på den tiden av året?

Hadde vært fint hvis du kunne fortalt meg litt hvordan det er der:)

Vi tenkte oss dit i Oktober med datteren vår som da er 2,5 år og lille junior som er ca 2 mnd.

Er det dyrt der? Er det mye å finne på der?

Hadde vært artig hvis det var litt å gjøre der på den tiden, ikke at sesongen var over og det var helt dødt der:)

Blir kjempe glad hvis noen vil dele erfaringer med meg:)

Eller hvis dere anbefaler andre steder å reise på den tinden:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var der i begynnelsen av desember :) det er veldig fint der og jeg anbefaler deg å dra på stranda på anfi del mar, dit kan du gå eller ta taxi fra arguiniguin, den sanda blir ikke varm, den er importert fra karibien :) Det er også er nydelig hjerteformet øy der.

Selve Arguineguin synes jeg ikke er så pent, det er møkkete og veldig slitt der, emn mange nordmenn og norske matvarer på butikkene.

Jeg vil anbefale dere å dra til palmitospark(dyre og fugle park) og se på et av showene der, kjempemoro, men ikke dra til aqualand(utendørs badeland), det er ikke pent der og heller ikke så veldig spennende for små barn vil jeg tro... Ellers hvis du vil shoppe litt kan du dra på Atlantico i Vecindario som ligger like ved flyplassen, det er et stykke å dra, men det er den eneste plassen med stort matutvalg og ordentlige butikker, der du får gå i fred. Ikke ta bussen! Den går langs kystkanten og flere plasser er veien fælt smal og det går rett ned til havet det finnes heller ikke noe autovern, den bussturen var fæl! Ellers har jeg hørt at det er fint i Puerto de Mogan, er fiskerlandsby lenger vest, selv var jeg ikke der, men det er kanskje verdt å ta fergen dit?

det var det jeg husket, bare spør hvis det er mer du lurer på....

hvilket hotell skal du bo på?

Skrevet

Og det med om det er dyrt der, det glemte jeg å si i farta... På anfi del mar var det dyrt på restaurantene, men på de som er litt lengre unna de største hotellkompleksene er det mye rimligere.... En middag koster vel kanskje -14 euro, spørs hva du skal ha ;)

Skrevet

det er nok ikke mye turister der, men temperaturen begynner å bli bedre igjen (juli, august og september er de varmeste mnd).

min bestefar bor der nede, så jeg har vært der mye..

det er ikke så mye å finne på akkurat i arguineguin, men det er jo ikke langt å reise til andre plasser som det skjer litt mer på.

Det so mer greit med Gran Canaria er at det for så vidt er sesong hele året, og flest folk der på vinteren..

det er ikke noe dyrere der enn andre plasser på Kanariøyene.

Anbefaler deg å bo på sunwing resort, veldig barnevennlig. og det er strand rett ved (Patalavaca), den bruker vi fast når vi er der nede. Jeg liker ikke stranda på Anfi del Mar... hehe.. men det er nok vanesak..

Skrevet

Gran Canaria er kjempefint i Oktober. Var der i fjor på den tiden. Vi hadde da rundt 25 grader +.

Det er ikke billig der, mye dyrere enn det spanske fastlandet, ca. samme priser på mat som i Norge, men alkohol er mye billigere. Barnemat og bleier er vistnok dyrere enn her i landet.

Trenger ikke bekymre dere for at det skal være dødt der. Det er omvendt sesong der nede. Begynner i Oktober og varer til April. Flust av turister på tur.

Skrevet

kan anbefale deg noen restaruanter: Los Canarios uno (anerkjent over hele øya og står beskrevet i sånne broskyrer for øya), Marino Chicco (ligger i et grønt senter som heter Ancora), Restaurant Arguineguin (lokal fiskerestaurant med helt ferske råvarer, de selger også biff o.l.. den ligger nede ved stranda ned mot det lokale sentrummet)

Ting å finne på der er:

Palmitos Park (pappegøyepark +++++)

Sighteeing med båt

Haifiske

Krokodillepark

Badeland

Reise til Puerto Mogan (liten koselig fiskelandsby)

+++

Skrevet

Oj supert, masse bra tips her. Tusen takk:)

Vi tenkte litt på Sunwing Resort Arguineguín, har du vært eller hørt om det?

eller er det noe annet hotell du vil anbefale:)

Hvordan r det med liv i byen, skjer det litt der liksom:), hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...