prekæs Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 ..men jeg ler ikke av "ka farsken" og "hestkuk" humor. Understreker at jeg tåler groviser, samler på dem, faktisk:) Andre?
prekæs Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2007 Er ikke du nordtrønder? Samtidig er det visst noe i at nordlendinger ikke ler av humoren her syd.
piano♫ Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Jeg ler godt av "Du skal høre mye"-vitser, jeg ;-)
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Jepp, N-Tr, ja. Helt ærlig så har dere søringer en spesiell humor, skjønner den ikke helt bestandig jeg! -Men han Dagfinn Lyngbø liker jeg, men da må det være stilt i rommet så jeg får med meg hva han sier...men go er'n =0)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 hm.. kan ikke huske en av mine venna/fam++ som har flirt av det..!!1 søringan derimot når di prøve å " herme" flire godt når dæm sir det.. så kanskje di det til dæm heller...
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Ka farsken og hestkuk-humor er absolutt lavmål, og som sådan faller det inn under skjellsordet "folkelig".
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 Hvis pysete søringa hadde hatt mørketid (noe som vil si at det ikke blir lyst ute i det hele tatt), snøstorma, nedsnødde veier og en stri hverdag ellers, så hadde dere kanskje skjønt nødvendigheten av ka farsken og hestkukhumoren. Lavmål? Neppe. Besk humor er med på å gjøre hverdagen lettere. Forventer ikke at noen av dere uvitende brødhuer forstår det.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #12 Skrevet 11. juni 2007 *Ler*.....der fikk du jaggu sagt det, NN ! Signerer =0))
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 Så det er mørket som fremmer manglende ingelligens? Det er en besnærende tanke, men motbevises av faktisk oppegående folk nordfra som ikke slår seg på låret så Lindex-buksene disser i elastikken av a tante Hulda og han Arthur med hysræva. Med mindre disse er unntaka som bekrefter regelen, selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #15 Skrevet 11. juni 2007 De som har manglende intelligens er tvert i mot de som ikke forstår humoren. Direkte adressert til sug lut. Trodde du var en smart kvinne, men så feil kan man altså ta. Det at du ikke forstår humoren sier jo noe om deg, og er ikke en pekepinn på manglende intelligens for en hel landsdel. Litt vel arrogant.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #16 Skrevet 11. juni 2007 Det er vel ikke manglende forståelse det går på, alle historiene i hestkuk-genren ser man hestkukpoenget komme dassende i luntetrav tre mil borte, og så tar det en god del godslig tid før det faktisk slenges på bordet en hestkuk og alle brøler av latter over den overraskende avslutninga. Jaggu sa jeg moro.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #17 Skrevet 11. juni 2007 Heeeey! Hold kjæftn på de, di førrbainna torskfetta!! ...for ordens skyld, det var ikke for å være moro.....
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #18 Skrevet 11. juni 2007 For ordens skyld, det heter ikke for å være moro, men for å være morsom. Ikke var det morsomt heller, så sånn sett er du trygg.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #19 Skrevet 11. juni 2007 Du skjønner det, sug lut, at man ikke forteller den samme historien gang på gang. Det er forskjellig poeng, og jeg tviler sterkt på at du har hørt nok historier til å kunne uttale deg i det hele tatt. Jeg har ærlig talt sett meg lei på søringer som innbiller seg at de er så fantastiske, og at de står høyt over alle som bor 5 km utenfor hovedstaden. Det er patetisk og latterlig. Og å dra inn intelligens i diskusjonen blir rett og slett bare latterlig.
prekæs Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. juni 2007 Jeg bor 10 mil fra hovedstaden. Og mener kompleksene sitter i anonyms hode, og ikke i mitt. Viser til å signere anonymt, bl.a.
Askepått Skrevet 11. juni 2007 #21 Skrevet 11. juni 2007 På tide at det dukket opp en anonym med litt vett i knollen ;-) Jeg liker den beske humoren, og nordlendinger er et herlig folkeferd. Varme og trivelige. Man føler seg velkommen lenge før man tråkker over dørstokken. Selvironien er helt fantastisk, og utrolig morsom.
prekæs Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #22 Skrevet 11. juni 2007 legger til: Torskfetta, bare for å være morsom. Hyggelig hvis noen kan få seg en god latter....
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #23 Skrevet 11. juni 2007 Nå var det vel du som dro inn nordlendinger som helhet i dette her, og dermed også satte opp veggen mot folk sørfra - i utgangspunktet var det en humor-genre vi snakket om, til du trøkte til med at det var mørketida som gjorde det. Så du har som vanlig en særdeles dårlig sak. Når det gjelder poengene og historiene - du insisterer på at de er forskjellige, jeg sier de er variasjoner over hysræv og hæstkuk, og at jeg alltid veit hva poenget blir lenge før det serveres. Men siden jeg neppe skal sitte ved siden av deg i rorbua og dermed ikke kommer til å være i en situasjon der jeg får den ubesmittede glede av å gi deg poenget på forhånd, er det antakelig ikke veldig mye du trenger å hisse deg opp for. Dessuten ville du antakelig ledd like folkelig når fortelleren nådde klimaks likevel.
Askepått Skrevet 11. juni 2007 #24 Skrevet 11. juni 2007 Nå var det vel ikke mørketiden alene, men en kombinasjon av alt sammen. Jeg har ingen problemer med å forstå det. Og jeg har hørt mange historier/fortellinger/vitser, og selv om språket er skarpt er ikke poenget "hestkuk". I hvertfall ikke i noe jeg har hørt, men du har gjerne gjort dine egne erfaringer.
♥Prinzessin♥ Skrevet 11. juni 2007 #25 Skrevet 11. juni 2007 Hvorfor tror man at alle nordlendinger har "hæstkuk"-humor? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå