Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 jeg nådde den ikke, og ringte oppigjen det nummeret som sto like etterpå. Jeg kvapp så tusan! Da kom hennes stemme, temmelig formell, hørtes hun ut. " Dette er svareren til FRU Sitt fornavn Hans etternavn..............." De har vært gift i 10 år, og har 3 barn sammen. Jeg og min samboer har vært sammen i 5 år, og har to barn sammen. Ikke er hun gammel, midt i 30 åra, hvem går rundt og kaller seg FRU?! og så etternavnet til eksen! Kom an folkens, er ikke det litt snålt? Vel, vel jeg måtte jo bare le og lure, spurte min kjære om ikke han syntes det var litt rar, siden han tross alt har hørt den beskjeden mange ganger. Vel fra nå av kaller vi henne bare Frua, eller Fru Hansen. Ikke har han særlig spennende etternavn heller. Helt ordinært, riktignok ikke et sen navn, men ikke så langt i fra. Er hun klar til å legge forholdet bak seg? Nei hun er nok ikke det, nei! Tenkt på å bevare litt selvrespekt, det har hun nå neppe.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Nei, det er helt utrolig - og at hun vil selv??!! Skjønner at det sikkert var en del av identiteten hennes, men livet går videre. Dessuten, hvem i all verden er det som kaller seg for fru i utgangspunktet? Hos oss kaller ikke eksen seg for fru, men har beholdt etternavnet. Min samboer vil be henne bytte etterhvert, vi bor på et lite sted og han er ikke i familie med henne lenger. Ettersom det var hun som sviktet ham ganske kraftig den gangen må det være en ok ting å be om syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Jeg trodde ikke at det var unormalt at noen beholdt etternavnet.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Ærlig talt...er det sant? Ingen beholder vel eksens etternavn når en skilles vel? Da er man definitift ikke kommet over han...
JuneOgSpireNr4*høygravid* Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Det er mange om beholder etternavnet etter en skillsmisse, og Frue er man alltid når man først har vært gift, men jeg tror ikke jeg ville kallet meg det selv .Hva man gjør ang navnebytte eller ei, er vel minde viktig så lenge man går videre livet og lar den andre gjøre det samme. Hadde nok gått tilbake til å ha pikenavnet mitt om jeg hadde blitt skillt. Er det slutt så er det slutt, og kontakt bør kun holdes i forb med felles barn, ingenting annet.
ana baroma Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Det er vel opp til hver enkelt? Mulig jeg misforstår deg, men.. Min mann og hans ex ses titt og ofte, er gode venner og det er vel greit? Skal sies at også hun og jeg er gode venner:) Hun har beholdt hans navn, rett og slett fordi sønnen har dette navnet og det er mest praktisk. Så den eneste som ikke har det er jeg, hehe. Dette har ingenting med at de ikke er ferdige med hverandre, de er godt forankret med nye partnere. De er jo ikke akkurat på overnattingsbesøk akkurat!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 flott at det er slik for deg, men for mange er ikke biomødrene over eksen og gjør alt for å få dem tilbake. Som kan resultere i at de gjør ting som å beholde navnet på purr trass. Tror det er veldig forskjellig hva slags motiv som ligger bak noe slikt. For de fleste ville det være utenkelig å kalle seg fru. Man er faktisk ikke fru når man ikke er gift... Men er nok bare å heve seg over det og ha tillitt til eget forhold.
ana baroma Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 jepp, viktig å ha tillit i eget forhold, og viktig å se at man har ulike ståsteder:) Får håpe at denne exen kommer seg videre, for hennes egen del også! Og ikke minst for alle omkring...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 For meg må hun kalle seg hva hun vil, jeg er ikke sint på henne, men bare temmelig forbausa, syntes det var så teit, latterlig, patetisk. Nå hater nå barna det samme, så det er nå forståelig nok at hun ikke skifter etternavn, om hun ikke vil det. Hadde hun vært i 50 åra så hadde det jo vært helt naturlig. Jeg kvapp litt, det må en si. Det hadde ikke vært meg, det er helt sikkert! Sikkert ikke så mange andre heller ville jeg tro HI
Zerotondo Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Jeg synes det er helt tåpelig å beholde navnet til den man var gift med etter man blir skilt. Ville ikka ha gjort det selv! X-en til min mann har gjort det.. Og de var gift i 3 -tre- mnd! Det er nå 8 år siden de skilte seg.. Ungene har begge navnene,- farens og morens pikenavn,- så hvorfor kan hun ikke ta tilbake pikenavnet sitt?? Jeg spurte henne da jeg og min kjære skulle gifte oss, om ikke hun kunne ta tilbake pikenavnet sitt så vi ikke ble to stk Fru ...... Men nei, det kunne jeg bare drite i sa hun.. Så da lagede vi vårt eget navn, vi! Mitt navn + hans navn med bindestrek! Hun ble visst dritsur da hun fikk vite det... (hi-hi) Viser vel bare at det er noen x-er som krampeaktig holder på det de har igjen etter forholdet....
Ønderkåver Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 Hehe, søstern min har vært skilt fra sin første mann i mange mange år, hun er gift på nytt, har kun barn med mann nummer to. Hun har etternavnet til både eksen og den nye mannen... Hun beholdt navnet til han første fordi det hadde noe med hennes identitet og gjøre, noe med karrieren og sånn... Hadde ikke selv valgt det alternativet, men så lenge den nye mannen synes det er greit, så skal ikke jeg bry meg:)
Ønderkåver Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 Man er faktisk ikke fru når man ikke er gift... Men er nok bare å heve seg over det og ha tillitt til eget forhold. **** Feil... Har man en gang vært gift, så blir man nok aldri "frøken" igjen... I gamle dager ble man enten titulert som fru eller frk. i f.eks. brev. Nå kan man bruke det mer nøytrale Fr. På engelsk ble det tidligere bare brukt miss og mrs, nå kan man bruke ms. Da kan man ikke gjette ut fra tittel om folk er gift eller ikke...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 Snakk om å gjøre narr av seg selv da... Onkelen min sin eks, har beholdt hans etternavn.Besteforeldrene mine, tanter og onkler, og mange flere har reagert sterkt på dette. Da min onkel endelig fant den rette, og giftet seg på ny, ba han eksen om å droppe etternavnet hans. Men hun nekter. Han er skikkelig irritert på henne. Han vurderer også sterkt å skifte etternavn... til den nåværende kona sitt etternavn. Da blir det enda teitere for eksen. Og dessverre kjipt for ungene som ikke har samme etternavn som faren lenger, pga morens idioti. De fleste skillsmissebarn i dag, har både morens og farens etternavn. Det er jo mest naturlig slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå