Gå til innhold

amming og "sint" barn..


Gjest

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har ei jente på snart 4 uker og enkelte ganger når hun spiser blir ho sint på slutten av måltidet, spenner kroppen og vrir seg litt. fler som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, gutten min på 5 uker gjør sånn han og, virker som han egentlig er fornøyd med spisinga men ikke klarer å la puppen være! Jeg pleier å ta puppen vekk litt og se om han vil ha mer eller om han er helt ferdig med å spise :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sånn er min oxo.. blir kjempe sint og napper og drar i puppen.. når han slipper den så skriker han så fælt og prøver fortsatt å få puppen i munn men når han får den i munn igjen så blir han bare sint igjen.. sånn kan han gjøre mange ganger i løpet av en dag, virker egentlig som han er trøtt men vist jeg legegr meg ned og ligger å ammer så gjør han det nesten aldri... hmm.. blir sliten av det jeg for da er han sint så veldig lenge etterpå oxo.. skriker til han sovner egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Vil bare si at akkurat sånn gjør min lille tulle på snart 4 uker også, og av erfaring fra 3 storebrødre tror jeg at det er pga luft at de griner på slutten av måltidet..

Jeg pleier å løfte henne opp slik at hun får rape litt, og da roer hun seg.

Og enten spiser hun da litt til, eller så sovner hun godt.

.Bare et tips, verdt å prøve..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på det m luft jeg ogs, for no går det bedre etter ho bla har bæsja en x-antall ganger idag. er nok systemet som ikke helt følger m hele tiden! eneste her er at frøkna ikke er så glad i å bli lagt på mage for å rape, så da er det nok litt trøkk inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her fungerer det som regel å ta ho opp å rape litt, ikke alltid, men stortsett:)

Noen ganger trur jeg ikke tulla vet helt hva hun vil heller, er mett men vil ha puppen der..da bruker pappa ta over, og hun roer seg igjen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det der gjøre Lille Sky også. Hun er 6 uker nå. Men som oftest er det ikke så mye pga luft, men fordi hun er trøtt. Virker som om hun rett og slett blir litt sliten av å holde puppen på plass i munnen, så den glipper ut. Da blir hun kjempefrustrert og begynner å kave verre for å få den inn igjen. Problemet er bare at hun ikke gaper opp, hun ligger bare og dunker hodet inn mot puppen og blir rødere og rødere i trynet :) Da pleier jeg å legge henne mot skulderen så hun får rapt hvis det er det som trengs, roe henne helt ned og prøve igjen.

Hvis det samme skjer igjen med én gang, gidder jeg ikke amme mer. Da er det bedre å roe henne ned og legge henne. Vi er så heldige at hun faktisk sovner i sengen sin hvis vi synger litt for henne (åtte av ti ganger, i alle fall). Så ser jeg inn til henne en ti minutters tid senere, eller hvis det kommer lyder fra soverommet. Er hun våken og søkende da, ammer jeg litt mer. Men som oftest ender det med at hun sovner som en stein etter fem-seks tak.

En gang i blant blir hun superfrustrert og mister taket i puppen fordi hun må bæsje og ikke får det til. Da er det stort sett ingenting som hjelper, annet enn å la henne ligge i fred på ryggen og trykke, men med selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...