AE❤️ Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Jeg mener ganske så sikkert at jeg har hørt at man kan gå i fødsel uten at hodet er festet, men i dag så sa lagen min at det kunne man ikke!! Ble ganske så paff, gadd ikke begynne og diskutere med legen liksom, men det er jeg egentlig ganske sikker på at man kan..( skal sies at legen ikke er veldig dreven i sv.skap/fødselslære..) Legen min mener at hodet er festet, mens en annen lege mener at det ikke er det! Ligger godt ned i bekkenet hvertfall.. Noen som vet om man kan gå i fødsel med "ufestet" hode??
stabilo Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Hodet var ikke festet før fødsel med min 2. Mener å ha lest at det er vanlig at hodet ikke fester seg før man er i fødsel på flergangsfødende....
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Det trenger ikke å være festet nei!!!Min lege sa at hodet var feset mens jordmor sier delvis...
Raych Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Det er vel et definisjonsspm... Tror fødselsleger og leger generelt mener at kvinner er i fødsel mye senere enn det er vanlig at vi kvinner snakker om når vi sier at fødselen startet etc. Vet mange av mine venninner har fått en liten overraskelse når de har sagt til folk at fødselen varte så og så lenge, så har de lest i fødselsjournalen at fødselen kanskje varte halve tiden:) Da på grunn av at legene regner fra så og så mye åpning etc og ikke f eks fra vannet går, eller de første riene starter osv. Så at legen din sier at man ikke er i fødsel når hodet ikke er festet kan jeg forstå. Da definerer han sikkert at fødselen er i gang når hodet er festet (og det kan jo skje etter at riene har startet ved flergangsfødsel) og ikke tidligere når f eks vannet går, eller at riene har startet. Uff, dette ble rotete skrevet:) Håper dere skjønner hva jeg mener/tenker.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Selvfølgelig kan man gå i fødsel uten at hode er festet! Hva for en teit lege er det du har da? På fleregangsfødende, spesielt 3 gangs og flere er det faktisk sjeldent hode fester seg og vi føder da fordi om ;-) Her har ikke hode vært festet på noen av de to andre fødslene, på den andre var ikke engang babyen sunket ned i bekkenet, men lå høyt og holdt seg der helt til jordmor tok vannet med full åpning.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Jeg fikk beskjed sist gang at med 4 cm åpning regnet de fødsel for å være igang...Ikke før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå