Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leser inne på disse siden at man ikke skal ta på de små solkrem, ikke kle av de for mye, ikke gi de vann å det er så mye om og menn.. jeg begynner nesten å føle meg som en dårlig mor her.... sønnen min på 2 mnd får vann på flaske fordi han er så ille tørst når det er varm å jeg orker ikke ha han hengende i puppen hele dagen, jeg smører han emd sol krem så ligger han naken så han får litt luft på kroppen, å det nyter han virkelig:) på natten sover han bare i bleie å han er så blid og fornøyd.... er jeg veldig slapp eller er det mange hysteriske mødre her inne???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til tider ganske mye hysteri ja. Jeg er da innom her ganske ofte og leser, spør og svarer på innlegg, men jeg har da ikke glemt gammelt norsk folkevett av den grunn ;)

Skrevet

du ekke dårlig mor... sønnen min er 6 uker gammel bare, jeg gjør det samme som deg :) ueg kan liksom ikke koke ungen kin... hn er jo så varm.. . holder han i skyggen, men allikvel splkrem, sola er i skyggen og.. kommer stråler.. kær om natta? neeeh... han får vann mellom måltidene, ikke mye, men litt så han slukker tørsten.. hmm.. jeg føler dette er riktig for oss jeg, og stoler på det.. basta

Skrevet

takk for at noen er enige:)hehe... jeg mener bare at jeg ikke har samvittighet til å la han ligge i vogna fullt påkledd å når jeg tar han opp så er han gjennomvåt... jeg trur nok det lønner seg å kle av dem å ikke la de svette bort i saueskinn og luer i denne sinnsyke varmen. vi svetter jo vi å...

GOD SOMMER:)

Skrevet

det er faktisk bedre at de er litt kjølige, enn for varme.. det er jo skummelt... nei, jeg følger mine egne tanker, og gode råd fra mamma med fire barn :) og litt egen vett :P

Skrevet

Ein må ikkje høre på alt ein leser!! Det er noko som heiter sunn fornuft og det ser det ut til at dikkon brukar.

Eg var inne på apoteket når det var første sommaren til lillegutt og da fikk eg vita at så små ungar skulle ikkje ha solkrem, ein kunne spraye litt på kleda og heller ha på dei tynne luftige klær......eg hadde han i bare bleia og uten solkrem eg da....... Han var aldri i direkte sollys og me var veldig lite ute anna enn å handle osv. Har aldri vert ein som kan ligge timesvis i sola el på stranda.

Han lever i beste velgående og velsa som blei 1år nå ho får solkrem nå, ikkje i fjor, hadde ho i bare bleia i vogna men det samma med ho ikkje i direkte sollys også var ho masse inne........

Takk for sunnfornuft og evnen til å tenke sjav!!

Skrevet

Nei, du er ikke noen dårlig mor!

Hs sa til meg at jeg godt kunne gi vann selvom jeg amma i fjor sommer, da lillemor var 2-3 mnd. Da slapp jeg å vifte med puppen hver time. Og solkrem bør de jo absolutt ha!

Man må følge sin egen sunne fornuft. Noe funker for noen, for andre funker det ikke. Sånn er det bare : )

Skrevet

Du er ikke slapp..kjenn etter selv hva du synes virker riktig. Og i denne varmen som har vært de siste dagene tror jeg nok han trenger vann

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

godt å se en fornuftig sjel :-) gi han vann du, er ikke sikkert han er sulten men bare tørst , de kan jo bli det de som oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...