Gjest Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Sukk.. Har ikke fått til å sove skikkelig i denne varmen. Nå vil jeg faktisk påstå at det skal bli deilig med noen dager med lavere temperaturer. Ikke kan jeg sitte i solen. Ikke kan jeg bade (brystbetennelse) og ikke kan jeg dra på stranden. Gutten min bare klynker og ynker seg for han tåler ikke varmen. Han henger i puppen konstant, og bare det er svett og klamt.. Han har bare blitt dårlig av tillegg om jeg gir ham det i stedenfor puppen.. Og nå sover han max 2 timer om gangen, også om natten.. Begynner å bli lei varmen. Og jeg som egentlig er en sommerjente! Nei, dette må da bli bedre. Hvor lang tid tar det før ungene venner seg til varmen?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Jeg lurer også på når de små skal venne seg til varmen. Jammen ikke så enkelt dette her, men jeg tror nok litt av årsaken til problemene er at varmen kom så innmari brått på. Camilla har begynt med litt nattmat igjen i varmen. Hun blir nok ganske tørst utover natta og våkner av det. Ikke så enkel å få til å sove på dagtid heller, men med vifte og byssing så er det utrolig hva man kan få til :-) Ellers så er et litt kjøligere bad (ca 35 grader) på kvelden redningen for Camilla. Da sovner hun med en gang etter maten sin :-) Gleder meg til det blir bittelitt kjøligere jeg også, så kan heller varmen komme tilbake men da litt mer gradvis :-) Det er nok bedre for både store og små
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Ja æsj, vi sliter i varmen her vi også. Det er ikke godt for de små, dette her. Vi også tar et kjølig kveldsbad med Mia, og da blir hun alltid i godt humør etter mye sutring, så blir hun trøtt etterpå. I morgen skal vi kjøpe air condition, det kan ikke være bra for henne å alltid ha det så klamt. Det er ikke bra for noen av oss, vi har stor vinterhage som vi må ha nesten helt lukket pga to katter, og med solen på ruta fra kl 15 - 22 så blir det som et drivhus her inne. Dagen går til med å prøve å kjøle ned babyen med kald klut og drikke vann, og masse trøst. Har flere venninner som absolutt skal ha oss med på stranden, men jeg insisterer på at det ikke lar seg gjøre med baby i denne varmen, hun har ikke noe der å gjøre (de vil jo ligge i timesvis i solen, og det går ikke). Slitsomt :-/ Men fikk en liten opptur i dag; fant en smart innretning til Aventflaska i dag, en sånn tutt som man fester på vanlig flaske så de kan drikke vann av den. Nå skjønte hun plutselig vannflaske så mye bedre :-)
mariala Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 heia dere.har ønska meg varme her nord i landet. nå tenker jeg at det kanskje er greit slik det er. meldt 6 til 10 grader i mårra... jenta må ha på votter og dynepose ute i vognen, men lufta er frisk, og alt ved det normale. vi føler med dere... :-) tromsø
måken og vesla Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Her i gården vente vi oss til varmen ganske greit begge to! Vi har vel og merke holdt oss mye i skyggen og ammet ofte (litt oftere enn forrige uke om natten også). Fuktige, kjølige kluter, eller bad generelt, er ikke noe som får opp humøret til Vilborg vannskrækk. Nå kan hun vel få tilnavnet Vilborg vannskrækk varmeelsker. Mitt beste tips var å finne et stort tre, eller flere, hvor det var god skygge, og samtidig et lite drag i lufta. Vestvendt balkong med ettermiddagssol var ikke akkurat et sted å oppholde seg...(men fint på formiddagen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå