Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Vi kommer antakelig til å ha dåp i september/ oktober.. og så plutselig tenkte vi at det hadde vært morsomt å gifte oss samme dag? Har ikke undersøkt om det er praktisk mulig enda.. men hva synes dere? Hadde dere blitt overrasket om dere var invitert i en dåp og så fikk dere et bryllup på kjøpet? hehe
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Det er jo kjempe spennende Vi skal selv ha dåp og bryllup på samme dag i Juli
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Hvordan ordner dere dette rent praktisk? Vet gjestene om det? Vi tenkte det var spennede om de ikke visste det. Hvor mye dåp/ bryllup blir det? Vi tenker at vi sparer en del på dette da det stort sett er de samme menneskene vi ville ha invitert begge steder... Vi vil gjerne gifte oss, men orker ikke alt det "peset" det er med planlegging..hehe så derfor er det greit med et litt mindre høytidelig opplegg. Hva med mat, alkohol, musikk osv?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Jeg og min samboer har også så lyst til å overraske med bryllup samme dag som dåpen, uten at de andre vet det. Men er så redd for at våre onkler og tanter blir skuffet, da de ikke er bedt i dåpen og da heller ikke til bryllup... Det som er alternativet blir da en bryllupsfest senere der vi invitere resten av slekta. (ber kun våre foreldre, søsken og besteforeldre til dåp) Ønsker gjerne tips og råd!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Eneste som jeg ser på som kan være "vanskelig" med å overraske er at dåp er jo i en vanlig gudstjeneste men det er jo ikke bryllup....
Trolleliten Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Du kan få døpt barnet på en lørdag og... og da er det jo bryllup.. spørs bare om ikke noen finner det ut.....hehe begynner å lure litt =)
LynxLynx Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Synes jeg ser det for meg: Gudstjenesten med dåp er over, men i stedet for å sende menigheten ut sier presten: Når vi nå først er her...*Bryllupsmusikk* Kan bli knall-kult! Håper dere har en sporty prest!
@LilleMy@venter nr3 Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Hei! Vi skal ha dåp og bryllup på Grand Canaria 1. nyttårsdag. Har termin i midten av oktober, så håper alt går bra. Vi måtte bestemme oss nå slik at det var billetter å oppdrive til alle som er invitert! Bekymrer meg litt for hvordan jeg skal gjøre det med kjolen. Jeg kan jo ikke kjøpe kjole nå, ettersom jeg ikke vet hvordan kroppen min vil se ut etter at jeg har født. I tillegg må jeg ha en kjole hvor jeg klarer å amme. Kanskje noen av dere har noen tips? Vi gleder oss veldig!
Enitsirk79 Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Leste om ei som hadde dåp og bryllup samme dagen. De ordnet det sånn at de først hadde dåp under vanlig gudstjeneste. Etterpå ba de gjestene bli igjen i kirka da de ventet på en fotograf som skulle ta familiebilder. Dette var jo selvsagt bare tull og i mellomtiden skiftet bruden til brudekjole og så kom brudeparet inn i kirken på vanlig måte og de fikk en ny gudstjeneste med vielse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå