Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Har en hannhund. han er 3 år, og har kraftig hd. var hos dyrelegen på torsdag, og tokk røntgen. han var blitt dårligere, og forkalkningene var blitt ganske ille. han haltet også. vi fikk beskjed fra dyrelegen om at det var på tide nå.... vi fikk skrevet ut resept på smertestillende, og fant ut at vi skal avlive han i slutten av juli. han ble mye bedre av smertestillende, men det gjorde at han fikk problemer med andre ting... har litt problemer med å holde på urin, (litt bare) og har blitt helt løs i magen, så han bæsjer inne hver dag. bruker myyye tid på denne diareen, stakkars vofsen... men han virker lykkelig, og er bedre enn på lenge... men....mulig han bare må venne seg til pillene, men hvis ikke.... hadde dere ventet ut sommeren, eller gjort det nå? sommeren er den beste tiden for han.... så er så usikker...
♥Rime♥ Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Uff for en vanskelig situasjon Ikke lett å vite men tror jeg hadde synes det var vanskelig å se på voffsen å vite at den snart skal sendes til "dyrehimmelen". Tror jeg bare ville gjort det nå egentlig. Men som sagt.. vanskelig å sette seg inn i din situasjon. Føler med deg!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 uff da, ikke noen kjekk situasjon d der...Anbefalte dyrlegen avliving m en gang, eller mente han d gikk helt greit å vente til sommeren er over? Sa han noe om bivirkninger av smertestillende, om de vil vedvare eller gi seg?? Ikke noe enkelt valg, misunner dere ikke...men d er nok ikke noe enklere å ta avgjørelsen på slutten av sommeren enn nå...? Sender en klem til deg, aldri lett å miste noen man er glad i....
vero:o) Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 hmm.. hørtes ikke noe gøy ut...men så lenge hunden ikke har det vont hadde jeg ikke avlivd han....men så fort han får det vont igjenn å ingenting hjelper må dere avlive...er jo grusomt å se et dyr ha det vondt..
Mamma'n til Thias Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Vi har to hunder - den ene sterkt plaget med allergi. Vi har vurdert der spørsmålet mange ganger. Jeg ville nok avlivet hunden, dersom det kun er smertestillende som hjelper for smertene og i tillegg gir andre plager.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2007 ja avlives skal han. og maks til slutten av juli, for skålen i hoften holdt på å dytte uit leddet, så snart har han ikke så mye å støtte benet på(altså han kan sikkert gå en stund til, men vi velger å gjøre det nå, og det sa dyrelegen også) dyrelegen ga oss smertestillende for 1 mnd/1.5 mnd, så jeg tipper det er der han trekker grensen
hit og dit Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Uff så trist. Det er godt dåke har smertestillende til den no på slutten så han kan ha det godt ei stund. Når og om dåke skal avlive avhenger av livskvaliteten meiner eg. No når han har det betre som du seier så hadde eg venta til han vart plaga igjen, enten med diare eller smerter. Sender ein stoooor klem til voffen din.
Lita1 Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Skjønner dette kan være en vanskelig situasjon/avgjørelse. Har selv jobbet på dyreklinikk og sett mye forskjellig. Det er dessverre ingen andre enn dere som kan ta denne avgjørelsen. Men hvorfor utsette noe som bør gjøres uansett...? Jeg er kanskje litt hard når jeg sier dette,men hvorfor skal dyrene lide for at vi skal ha det bedre. Har selv måttet avlive min hund med hd.Dette gjorde jeg så han skulle slippe å gå på smertestillnde over lengre tid. Ønsker saken kunne vært annerledes for dere så dere slapp og ta denne avgjørelsen.Ønsker dere lykke til.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 hei! jeg har hatt en hund som var mye syk før jeg fikk den jeg har nå. Vi prøvet alle slags medisiner. Men inders inne så lider dyret, det er ikke noe kjekt for hunden å gå med diare, de fårstår selv at de er syke. etter sist gang har jeg bestemt meg at hvis denne hunden blir så syk at dyrelegen anbefaler å sende den til dyrehimmelen kommer jeg ikke til så stusse. Jeg hadde tatt hunden med meg hjem, hatt noen bra dager og så tatt han/henne med meg til dyrelegen. det er noe av det verste jeg har gjort i mitt liv, men etter noen timer var jeg faktisk lettet, jeg slapp å se at hunden min hadde det ondt lenger. Jeg viste at det kom til å gå denne veien, det var bare et tidsspørsmål. Men dette er min mening, det er ikke jeg som har hunden eller ser den. det er vanskelig å gi råd om hva andre skal gjøre, når man ikke har sett hunden og ser hvordan den har det. men husk det er uansett tungt om dere gjør det nå eller over sommeren, spørsmålet er hva er best for hunden.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Hvorfor la hunden lide til i juli er mine første tanker... Jeg ville gjort det nå, mens han enda har et snev av livskvalitet igjen. Hvordan blir det å sitte igjen med minnene etter hunden, når dere vet at han har lidd kanskje en mnd unødvendig? Unnskyld hvis jeg virker kvass, men jeg synes det blir en langsom pine for han.. Får helt vondt her jeg.. Klart dere er glade i hunden og vil ha han lengst mulig, men tenk litt på han også, og tenk på dere selv. Det er neppe særlig godt for dere heller å se at han seigpines.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2007 smertestillende tar jo bort smertene hans, så han har ikke vondt bortsett fra diareen. han er som sakt veldig lykkelig nå, i forhold til før han kom på smertelindrende. jeg tenker mye som dere, men samboer vil ha han til juli. Utrolig vanskelig dette her.... er jo så ufattelig glas i han.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #12 Skrevet 11. juni 2007 jeg ville ha tenkt på hundens beste og ikke jeg som eier. så jeg ville ha gått for avlivning. vi avlivet selv familiehunden vår tidlig i mars i år. vet det er tungt men med tiden leges alle sår, vi har nå skaffet oss en ny.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 Men hvis mannen din vil ha hunden og du er usikker. Da må dere jo ta et valg begge to,som dere kan leve med. Enten lever den til i juli eller så bør det skje snart. Jeg har hund selv og jeg har ikke nølt med å la han slippe lidelsene . Smertestillende demper til en viss grad smertene, men når han får dem over lengre tid vil kroppen bli vant til pillene og han vil trenge mer og mer. Jeg føler ikke det er bra å dope ned en hund som egentlig ikke vil klare seg bare for at en er glad i en. Men sånn ser jeg på saken. Jeg takler ikke å se dyr lide, det skjærer i sjela mi.
sarabi Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 hallo. jeg veit veldig godt hvordan dunhar det, jeg mistet hunden min i mai. måtte avlives etter at jeg fikk vite at ho hadde kreft. jeg var også veldig usikker på hva jeg skulle gjøre. ho var jo bebbi`n min. men jeg kom tilslutt frem til at dyrlegen har utdannelsen og prakksisen, jeg valgte å stole på dem. og hva slags liv er det egentlig for en hund å leve resten av livet sitt på smertestillende? jeg valgt å la min få slippe, jeg ville huske ho som den kvikke, fornøyde og hærlige hunden som ho alltid hadde vært.. jeg veit det er vondt, men hunden forstår selv også at noe er galt. det har vært veldig vondt i ettertid, men jeg veit at jeg tok rett avgjørelse for hunden min. MEN HUSK også at det er ingen som kjenner hunden din bedre enn du selv. ønsker deg lykke til med valget.
Tropiskjuice Skrevet 11. juni 2007 #15 Skrevet 11. juni 2007 stakkars deg!! detta er vanskelig..har hund selv.. men gjør det du syntes er best!! vis du ser at pillene virker så venter du med og avlive hunden din og ser det ann!! venninna mi fikk beskjed om og "ta" hunden sin også.. og så prøvde hun noen nye piller til hunden,hunden lever enda og dette er over 1 år siden!! den hadde og diare og litt andre plager i begynnelsen men det bedra seg etter hvert.. jeg hadde venta litt vis du føler at det hjelper med pillene.. lykke til =0)
Støggelset™ Skrevet 11. juni 2007 #16 Skrevet 11. juni 2007 Du skal ta kontakt med homopat som behandler dyr. Ei venninne av meg hadde en Golden Retriever med sterk grad HD på ene hoften og midels på andre hoften. De fikk beskjed om at det var bare og avlive han, da var han var 2 år. De ville prøve alt, og valgte homopat. Fikk homopatmedisn og hunden levde i mange år uten plager. Han ble avlivet 12 år gammel!
tjorven 1 Skrevet 11. juni 2007 #17 Skrevet 11. juni 2007 jeg synes personlig det er litt seig pining om ikke annet for din egen del og verdigheten hans er jo på vei rett nedover... det er alltid vanskelig å bestemme dette men jeg er litt mere for: "heller en uke fortidlig enn en da for sent" når det gjelder avliving. hunder vil sjelden vise svakhet og vil være glade stort sett unasett. Den forrige bikkja jeg avlivde var super lykkelig og blid når vi avlivet han hadde selvfølgelig sin beste dag på lenge, men har jobbet på dyreklinikk og det værste som fins synes jeg er å avlive hunder som burde vært avlivet for lengest.... Men dette er ditt valg, jeg hadde nok latt han få slippe alllerede nå,,,,
Makko med to små gutter Skrevet 11. juni 2007 #18 Skrevet 11. juni 2007 Måtte avlive gamle hunden min for noen år siden. Vi hadde også satt en dato, og det var bare helt jævlig. Skulle jeg godt det igjen, ville jeg tatt henne med engang. Vente tiden var for meg MYE verre enn det å avlive henne. Hvis dere velger å beholde han litt til, "fiks" magen. Jeg har god erfaring med eucanuba intestenal. Det virker iallefall på min hund omtrent som imodium. Litt dyrt med verdt det. Jeg har noen bokser av dette for krisetilfeller. Lykke til
Joda, jeg vet best! Skrevet 11. juni 2007 #19 Skrevet 11. juni 2007 Jeg hadde ikke ventet. En hund som plutselig bæsjer inne har det ikke godt med seg selv. Hunder har som regel mye stolthet. Så for hundens del hadde jeg gjort det nå,
ano`num *17.03.10* Skrevet 11. juni 2007 #20 Skrevet 11. juni 2007 Mine tanker er også hvorfor la hunden lide. Når det likevell skal skje. Ikke kan det være godt for dere å gå slik å vente heller. Selv om han virker lykkelig kan det jo være fordi han føler seg bedre. Ikke fordi han egentlig er lykkelig? Sammenligner med meg selv etter perioder med sykdom og vondter. Det er så lite som skal til den første tiden. Før hverdagen innhenter meg igjen. Ser for meg at en hund kan ha det på samme måten. Glede over å slippe smerte og ubehag. Personlig ville jeg gjort det nå. Det blir ikke bedre av å vente på noen måte. Desverre.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 11. juni 2007 #21 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har hund selv, hun er bare 2 år nå og vi er utrolig glad i henne, men vi måtte avlive den forgje hunden vår pga dårlige hofter.. Det var ikke noe kjekt i det hele tatt.Han hadde nok klart seg noen mnd til men med smerter...Så derfor tenkte vi på hundens beste. Var jeg dere ville jeg ha avlivet hunden nå. Tror det er det beste for den.Å gå full i smertestillende hele sommeren i varmen... Når dyrlegen også anbefaler dere å gjøre det så tror jeg nok det er det rette. Men kommer til å være utrolig tungt å gjøre.Trist.Men tror hunden får det godt der den kommer..Hvor det enn måtet være.. Men oppi alle rådene alle gir dere, både her og andre steder..Så er det til syvende og sist dere som bestemmer. dere kommer nok til å gjøre det dere mener er det rette:) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå