Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Hei, Jeg har et spørsmål, bekjager at jeg har ganske dårlig norsk, jeg er amerikansk and vet ikke hvordan jeg skal formulere dette. Jeg la ut innlegget først på gravid og arb.ledig, men det ser ikke ut til at noen er innom der nå, så jeg prøver lykken her. Jeg har gått på rehabiliteringspenger ganske lenge, og har, for noen uker siden, søkte om å gå over på atføringspenger--og ideelt so skulle jeg få litt arbeidstrening og en jobb så fort som mulig. MEN jeg har nettopp fant ut at jeg er gravid, har ikke fått svar fra NAV enda om jeg får atføring eller ikke. Jeg er bare så redd for at de nekter å hjelpe meg siden jeg har blitt gravid og dermed ikke er i stand til å komme ut i langtidsarbeid nå fremover. Noen som har erfaring med dette? hvis man kan miste retten på atføringspenger pga svangerskap?
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Graviditeten er ikke grunnen til rehab,penger og grunnen til du søkte atføringspenger? Etter det jeg har hørt så får en ikke opparbeidet seg svangerskapspenger og permisjon med lønn. Men kommer du ut i jobb snart er det de siste 6 av 10 månder som gir grunnlaget for slike penger. Jeg er ufør og har ikke rett på permisjonspenger, ikke mannen min heller. Det eneste jeg har rett på er 33 000 også mente nav at uførestønaden fortsatt ble utbetalt, men klart svar har jeg ikke fått enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå