Gå til innhold

Hvilken hånd har dere forlovelsesringen/gifteringen på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte venstre siden det er hjertesiden....men så sa samboeren til broren til samboer at det var feil....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den på høyre og det har mannen min og.

Skrevet

Jeg mener...er det noen "regler" for dette da?

Skrevet

Bruker på høyre siden...

Skrevet

Vi har på høyre, men det kan være litt tungvint iblant. Handhilsing med noen som trykker veldig hart feks.

Skrevet

Jeg har forlovelseringen på høyre hånd og gifteringen på venstre.

Det vanligste i Norge er at gifteringen er på høyre, men i resten av verden nesten er den på venstre som vi har.

Skrevet

I Norge er det tradisjon for å ha den på høyre siden, så det har vi. :o)

Skrevet

I Norge er det mest vanlig å ha gifteringen på høyre hånd. Men dette er tradisjonsbetinget, og i f.eks Sverige og Tyskland er det vanligst å ha den på venstre hånd.

Jeg og gubben har ringen på venstre hånd, fordi den er nærmest hjertet. Litt sånn romantisk tanke fra vår del altså :) Hans idé faktisk.

Skrevet

Høyre er jo den "norske siden".

Her jeg bor er det venstre hånd, både forlovelsesringen og gifteringen.Så jeg har den på venstre.

Man skifter ofte til venstre når man ender opp som enke eller enkemann i Norge.

Skrevet

Ja, det er dette jeg husker fra da jeg bodde ett år i USA - alle hadde forlovelsesringen/gifteringen på venstre hånd pga det var hjertesiden - syns det er så romantisk, jeg da - så derfor tok jeg ringen på venstre hånd.

Hvorfor er det høyre i Norge da? Noen grunn til det?

Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte også:o) Pluss da jeg bodde i USA var alle veldig på dette med å ha ringene på hjertesiden;o)

Skrevet

Høyre

Skrevet

Høyre både da jeg var forlovet og nå som gift. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...