tulle82 Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Skal kjøpe bæretøy til min 6 ukers gamle jente. Men hvilken?? Hadde vel egentlig bstemt meg for babybjørn men har nå lest endel om denne mei tai. Hun er jo liten enda, så jeg vet ikke hva som vil være best? Kommer stort sett til å bli brukt når jeg skal handle i begynnelsen. Alle råd mottas med takk!!!
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har ingen erfaring med mei tai, men har Babybjørn - og jeg får veldig fort vondt i ryggen av den. Veldig praktisk og grei ellers da
mammmamia ** Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Jeg ville IKKE kjøpt Babybjørn! Den er ikke bra for skuldrene/ryggen din, og hvertfall ikke bra for ryggen til barnet..! Sittestillingen blir helt feil for barnet, og det gir en unødvendig stor belastning på rygg, hofter og bekken..! Mei Tai er hundre ganger bedre, sittestillingen blir ergonomisk riktig, med knærne høyere enn rumpa, ingen belastning på ryggen og supergod å bære for mor..! Til en jente på 6 uker ville jeg egentlig kjøpt elastisk sjal jeg..! Da kan du bære henne liggende, "sittende" og du kan amme i sjalet, utallige stilliger å bære i - og rimelig! Ser kanskje vanskelig og komplisert ut, men er SÅ mye enklere i virkeligheten da! Har selv et i merke Hug-a-bub, som er fantastisk å bære en nyfødt i! Se mer på www.tettinntil.com, eller www.hugabub.com - anbefales på det varmeste :-)
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Jeg tror Mei Tai blir litt stor for en så liten baby, de er ofte ganske breie og da blir babyen sittende og sprike veldig med beina. Vi har hatt både BabyBjørn, ringslynge og Mei Tai til vår nå 8 mnd gamle gutt. I begynnelsen brukte vi ringslynga, han elsket den. Kunne ligge der og sove eller bare kikke. Så brukte vi babybjørnen litt, men ikke særlig mye. Fra han var ca 6 mnd brukte vi Mei Tai, og den er vi kjempefornøyde med nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå