Gå til innhold

Hvilken MME skal jeg gi? Collett, NAN eller Hipp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det ikke er så bra å gi MME som er basert på kumelk til små babymager (4 mnd). Hva gir du babyen din, og hvorfor?

Noen som vet hvilke merker som ikke er basert på kumelk? Ved en evn reaksjon på MME, hvor lang tid etter måltidet kommer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les om mme på flaskeposten.org, der står det om de uten kumelk og mye annet.

Sønnen min får kun mme, så det har sikkert betydning. Skjønner det slik at du bare vil gi litt tilegg? Vi bruker Hipp, og da lukter det ikke så ille av avføring og gulp som da vi brukte NAN.

Da vi var små fikk vi utvanna H-melk (!), jeg tror ikke mme er problematisk for babyer uten allergier.. Det er jo langt fra det samme som vanlig melk! Sikkert litt hausa opp fordi man vil at alle skal amme.

Skrevet

De fleste mme er basert på kumelk, men er jo kumelk beregnet for spebarn da, så blir liksom noe ennet enn å gi fra melkeklartongen;) Du får kjøpt mme basert på soyamelk, men tror ikke den er like god som vanlig mme. da heller et alternativ om barnet reagerer på kumelk.

Du bør prøve deg litt frem med hvilken mme som passer ditt barn best. Småen her får forstoppelse av colette, mageknip av hipp og gulpet av nan. Vi gir nå nan og gulpingen har heldigvis avtatt.

Skrevet

Vi har brukt nan1 siden fødselen og det har gått helt fint. Ikke har de gulpet eller hatt vondt i magen. Har ikke prøvd noen av de andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...