☆Lille my* Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Er unnfangelsen den dagen man har sex eller uka etter når egget fester seg?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Hmm, er ikke det når egget fester seg da? Vet ikke jeg
☆Lille my* Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2007 Hehe, jeg aner ikke=) men er det ikke når egget fester seg? når sædcellen endelig når målet liksom?=)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Trodde det var da eggcelle og sædcelle smelter sammen... Mulig jeg har sett litt for mye på film... Klisje....
Erisa* Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Jeg trodde det var når egg og sædcelle smelter sammen. Altså etter sex, før festet skjer. Det skjer i egglederen.
dårligfantasi Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har ingen anelse , men jeg tenker litt sånn at det er den dagen man har sex? er jo det som fører til unge , og etter det , ting begynner og skje, hehe ;D
☆Lille my* Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2007 Det må jeg virkelig finne ut av:S
hit og dit Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Eg har alltid trudd at det var når egget og spermen smelta saman, men så slo eg opp i ei medisinsk ordbok som eg har liggande på dataen: Unnfangelse = conception conception kon-sepcsh\n 1. Syn: concept. 2. Act of forming a general idea or notion. 3. Act of conceiving; the implantation of the blastocyte in the endometrium. Fra punkt tre her så kan det sjå ut som om det her vert definert som når det fester seg. Men slår ein opp befruktning = fertilization fertilization ferctil-i-zQcsh\n The process beginning with penetration of the secondary oocyte by the spermatozoon and completed by fusion of the male and female pronuclei. Søker ein på unnfangelse på wikipedia blir ein omdirigert til befruktning, og det er ingen eiga definisjon på unnfangelse, så ikkje veit eg. Befruktning Fra Wikipedia, den frie encyklopedi (Omdirigert fra Unnfangelse) Befruktning (fertilisering) er sammensmeltningen av to kjønnsceller (gameter), f.eks. egg- og sædcellen. Befruktningen er en viktig del av kjønnet formering. Ved befruktningen oppstår zygoten, som forener de to gametenes haploide (enkelte) kromosomsettene i en ny diploid celle (med det vanlige dobbelte kromosomsettet). Zygoten er det første stadiet i en ny organismes liv, befruktningen er således starten på dette livet. Hos mennesker betegnes befruktningen også som unnfangelse. Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Befruktning»
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Det er når sædcellen smelter sammen med egget, så man pleier å si det er den dagen en hadde sex selv om det kan ta litt tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå