Vårenzia Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Skal på bilferie til Frankrike i sommer- Gleder meg noe helt sinnsykt!!! Noe spesielt man må tenke på når jeg er gravid i uke 25? oen som har vært der? (Innom Paris og ned til rivieraen. Hva MÅ man få med seg da??
Minimio Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har feriert i Frankrike mange ganger (flott ferieland), og under begge svangerskapene har vi vært/skal vi dit. Har vært på kysten mot Spania så jeg er ikke så veldig kjent i området du skal til. Var på langhelg i Paris når jeg var 28 uker på vei. Gikk kjempebra, men det var i oktober og ikke så varmt. Generelt er franskmenn utrolig oppmerksomme mot gravide. Vi fikk slippe før all køen på severdigheter i Paris, og alle på metroen reiste seg. Det gjør de slett ikke her i Oslo. Jeg ville ikke planlagt en alt for strevsom rute, men mange timer i bilen. Ta det heller litt rolig og gi deg anledning til å strekke på bena ofte. Vær også ekstra påpasselig med bakterier, både listeria og toxo er mer utbredt sydover i Europa. Jeg fikk beskjed av jordmor om ikke å spise salat på utesteder siden man ikke vet hvor godt grønnsakene er vasket. Dessuten levde jeg stort sett på fisk, siden "well done" i Frankrike oppfattes som godt rosa når det gjelder kjøtt:-).
Vårenzia Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2007 Oi - sier du det?!! Da er det ikke noe særlig å prøve seg på kjøtt da altså! Spiste du ikke noe salat heller? Begrenser ikke det matopplevelsen veldig? Er jo noe av det jeg har gleda meg mest til jeg som ikke kan drikke vin... Takk for gode råd iallfall!
Minimio Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Vi bodde privat og laget mye mat hjemme. Så da kunne jeg jo fråtse i salat og frukt og kjøtt så lenge jeg fulgte forhåndsreglene med vasking og steking. Akkurat det med salat til lunch var en nedtur, men ellers synes jeg fisk er bedre enn kjøtt så det var ikke noe stort savn. Men det kan være jeg var riktig pysete altså. Det går an å sende kjøttet tilbake om det ikke er gjennomstekt helt. God tur i hvert fall:-). Vi reiser også til Frankrike i år (kysten mot Spania), og jeg gleder meg veeeeeldig.
Vårenzia Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2007 God tur til deg også! Blir nok en fantastisk opplevelse med eller uten kjøtt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå