Gå til innhold

Flere som har en mann som jobber "døgnet rundt" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren er Eiendomsmegler og jobber fra 07.00 - 20.00 å da kommer han hjem. Hender seg at han kommer "tidlig" det vil si rundt 18.00.

Han prøver også så godt han kan å komme hjem til middag.. noe som skjer ganske så skjeldent. Å når vi "krangler" om det med jobben så forteller han meg om dem andre på jobben hans som har familie og barn å som klarer seg helt fint osvosv..

er det fler her som har samboere som er mye på jobb?

hvordan reagerer dere, eller hva syns dere om at han er så mye borte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Min har begynt i en ny jobb hvor det er mye overtid. Han jobber ofte 07-22. Slkik vil det bli fremover også , selv med en liten jente på 17 dager her i huset.

Det går bra det, litt trist og slitsomt innimellom, men han er verdens beste når han kommer hjem. Noe krangel blir det selvsagt pga slike "de på jobben går det helt bra med" - litt forskjell som jeg sier.

Har han i helgene og i blant jobber han bare til 1400 så jeg er glad jeg, så lenge mannen min kommer hjem og er fornøyd og glad og snill :)

Skrevet

jepp!!! her jobber vi fra 07 til tidligst kl. 17, vanligvis til kl. 20 noen ganger til 24. I fjor sov han der han jobbet noen ganger. (En time unna.) Fordi det var så travelt.

Han har begynt å skjønt at han har lite tid med tulla nå og har begynt å være med oss på ting i hvert fall i helgene. Etter mye mas fra meg.

Føler meg som en alenemor innimellom, da jeg har alt ansvaret selv. Han står også å jobber ute til 23 nesten hver kveld. Er for oss alle sammen han gjør det da. Men hadde nå vært greit å kunne bruke litt mer tid sammen alle tre.

Skrevet

Har dere diskutert denne problemstillingen når dere begge er minst mulig stresset og har overskudd til en slik samtale?

Har også en mann som jobber mye, men vi har en avtale, minst 2 ganger i året kjærestetur bare vi 2 og da ikke noe mobiltelefoner som skal besvares fra jobben , da er det bare vi 2 som skal kose oss.

Min mann har eget firma og dermed så innebærer at han jobber mye og er endel på reise.

Har fått hushjelp og får mesteparten av matvarene levert på døren siden jeg også skal ha tid til ungene.

Skrevet

Mannen min er ukependler og hjemme kun i helgene og ferie. Når han er vekk jobber han lange dager, fra 0700 til 2000. Men det er greit for min del, vi snakker i telefon på kvelden og da gjør det lite forskjell om han jobbet 8 eller 12 timer. Til gjengjeld kan han ofte ta fri på fredag, avspasere. Det er nydelig!

At jeg står alene med alt her hjemme er en vanesak. Men jeg tror jeg ville blitt veldig sur hvis han bodde her og aldri tok sin del av arbeidet som må gjøres hjemme. Har man familie må man ta hensyn til det. Det er ikke som i gamledager der faren jobbet og moren tok seg av hus og barna. Når mamma jobber også må arbeid hjemme fordeles rettferdig.

Skrevet

ja. min er borte 15-20 dager pr mnd.

vet heller ikke når hanhar fri, eller når han må dra ut.

slitsomt, siden jeg har 3 unger, to av dem tette og under 2 år..

veldig vanskelig å finne noe annet jobb av diverse grunner,

så jeg misunner de som har en 7-16 jobb og fri hele helga :)

Skrevet

Devil in dark

Når dere tar dere friheten til å ha Kjærestetur, greier mannen din da å IKKE svare på telefoner?

her i huset må han ha med tlf over alt å kan ikke unngå å svare om det er noen som ringer i tilfelle det har med jobben å gjøre..

*jobb jobb jobb*

Jeg skjønner foresten ikke at damene syns det er greit at mennen jobber 24/7

Skrevet

Ja, mannen min jobber veldig mye i perioder... men det gjør jeg også....

Vi gjør det sånn at en av oss slutter sånn at denne kan hente barna, mens den andre jobber så lenge en orker..... neste dag bytter vi. Dette medfører jo at vi ikke ser så mye til hverandre, da det blir en del jobbing i helgene også. Men vi har perioder der det er forholdsvis rolig på jobb, og da har vi mulighet til å avspasere en del....

Skrevet

Har en som sover døgnet rundt......teller det? ;o)

Jeg synes fedre som jobber masse,masse overtid bør tenke seg om litt.

Barndommen til barna deres svinner mellom fingrene deres....

Hvis man ikke MÅ jobbe overtid for økonomien sin del, så velger de det ekstra kronene (og tingene man ikke behøver) over ungene sine.

Så enkelt er det faktisk.

Skrevet

Har også en mann som jobber mye..syns av og til at det er noe herk. Føler meg ofte som en alenemor siden han aldri er til stede.Men samtidig så trenger vi jo pengene da jeg ikke har så stor stilling eller godt bet jobb.

Skrevet

Min jobber lange dager. Som regel 6 - 18 ca, men ofte lenger eller at han går på jobb etter 20.00 igjen. Det er jo litt kipt, men det verste synes jeg er når han sier han kommer hjem i fire - fem tiden. Da lager kanskje jeg litt planer for oss, og sitter og venter på han og så kommer han ikke!! Det er nokså ofte. Han greier bare ikke komme hjem til den tiden han sier. De som har menner som jobber til 15 eller 16 fast hver dag vet ikke hvor godt de har det sier jeg=)

Skrevet

Jeg var engang gift med en ingeniør. Han jobbet masse overtid,han. Uten ekstra lønn.

Viste seg at all overtiden inkluderte en elskerinne.....og et lite barn....

Så all ære til fedrene som jobber overtid, og likevel er renhårige i forhold til kona si!

Skrevet

Å fy søren. Vet heldigvis at det ikke er tilfellet, det ser jeg på antallet timer han leverer/får betalt for hver måned..

Skrevet

Har en eiendomsmegler jeg også....og er jeg heldig er han hjemme kl 20 - for å si det sånn....siste to ukene har han jobbet fra 9-23 hver eneste dag + visninger i helgene....helt vilt så mye han har å gjøre nå...

Er slitsomt selvsagt, siden jeg er gravid med bekkenløsning og må være alene hjemme med en aktiv 2,5-åring hver ettermiddag/kveld - men det er jo verst for han....stakkars - har ikke sett solen siden fineværet begynte nesten:o( Middag kan jeg ikke huske når vi spiste sammen sist...han spiser på jobb og kanskje en skive før han legger seg. Det bruker å roe seg ned rundt St.Hans, så da får han nok en pause....det er jo sesongbetont at han må jobbe så mye heldigvis - ikke alltid det er like travelt.

Vi har aldri kranglet om at han jobber for mye - det er bare sånn det er - og jeg har heldigvis mamma og pappa i nærheten, så jeg er endel på besøk hos dem:o)

Gleder meg til han skal ha ferie jeg....og håper da han slipper en haug med telefoner....noe som skjer hver gang....;o/

Skrevet

Min mann er mye på jobb. Jeg syntes det er flott. En av de egenskapene jeg fallt for han er god arb moral. Kan ikke se noe negativt med det. Bruker kvaltiets tid på jentene sine når han er hjemme =0)

Skrevet

Nei, har heldigvis en mann med normale arbeidstider, i sommerhalvåret slutter han til og med klokka 15. Han prioriterer også å IKKE jobbe overtid, for å heller være sammen med oss andre i familien.

Skrevet

Forskjell på arbeidsmoral og arbeidsnarkoman ;o)

Neida, det er fint at folk setter jobben høyt. Men den bør ikke gå over familien. Spesielt over barna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...