Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! I det siste har jeg blødd så mye neseblod... Det gjør jeg aldri ellers. Er det rett og slett fordi slimhinnene endrer seg nå under graviditeten? I så fall syns jeg det er rart jeg ikke har blødd før, for er nå i uke 34. Mistenker at det kan ha sammenheng med pollenallergi - nesa renner og jeg pusser. Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

du blør lettere neseblod når du er gravid. dette da slimhinnene tåler mindre.

jeg har også allergi og det renner fra nesen i strie strømmer som du sier.

Jeg var innom apoteket, hentet ut resept på allergimedisin (nesespray og øyendråper som jeg kan bruke under svangerskapet) og spurte hu apotekdama om noe som kunne forebygge neseblødning. Kjøpte da en nesespray som innehold "sesamolje"? tror jeg. som skulle hjelpe på slimhinnene.

Etter dette har jeg blødd mindre neseblod, ikke mere enn at det kommer litt på papiret når jeg snyter meg. jeg fikk også bedskjed om å ikke ta for hart i når jeg skulle snyte meg, for da kunne jeg "sprenge" noen av de sarte blodkarene som igjen fører til ny neseblødning.

Skrevet

Så godt å høre :) Skal blåse litt forsiktig da. Takk skal du ha!

Skrevet

jeg har blødd neseblod hele svangerskapet, ofte daglig og flere ganger for dagen, uten at jeg provoserer frem det ved å snyte meg. Ofte bare kommer det. Men det stopper raskt opp da. I tillegg er spyttet blodig når pusser tennene. Har aldri hatt det før i tidligere svangerskap, og vært gjennom to uten disse problemene. Har siden den gang utviklet helårsallergi med husstøvmidd m.m.. I tillegg sliter jeg med pollenallergi.

Skrevet

Jeg har også blødd neseblod i alle mine tre svangerskal (og aldri noensinne ellers!). Denne gangen var jeg nesten 5mnd på vei før det startet men mener å huske at det startet tidligere med de andre to.

Det er bare slimhinnene som ikke tåler så mye så det er ikke noe å bekymre seg for. Men selvfølgelig, hos meg kommer det ofte når jeg pusser nesa - og noen ganger ellers også.

Skrevet

Ville spurt legen på neste kontroll om å sjekke jern-lageret ditt. Jeg begynner alltid å blø neseblod når jeg har lave jernverdier. Lurt å få sjekket slik at du slipper å slite med jernmangel sistedel av sv.skapet, og etter fødsel.

Skrevet

Jeg har hatt d akkurat likt denne våren! Jeg har sinnsyk bjørkepollenallergi og denne gangen har jeg ikke tatt noen form for medisiner pga min forrige baby ikke vokste som han skulle.. Legen sier at d er slimhinnene som er helt sprø og ødelagte! Jeg blør aldri neseblod ellers! Men nå er sesongen over og jeg har ikke blødd på en stund.. Interessant d der med jernet! Jeg har visstnok ekstremt lavt jernlager og veldig lav blod%..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...