Gå til innhold

dere som har hatt svangerskapsforgiftning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor dårlig følte dere dere, før dere oppdaget det, på en måte?

Pga ødemer i varmen, 1+ på protein og -litt- høyt blodtrykk (ikke mye) fikk jeg beskjed av jm om å holde meg i ro osv, og være veldig obs på kroppen min..

nå er jo ikke 1+ på protein såå mye, er det det da? har hatt p-spor hele svangerskapet. (er nok ikke så flink til å drikke som jeg burde være..)

blodtrykket mitt ligger på det som er normalt for andre, men jeg har normalt et litt lavt et selv.

jeg har ikke MYE ødem, men i varmen har jeg fått en del i føttene.

jeg føler meg egentlig i ganske god form, men en blir jo litt skremt når helsepersonell sier at jeg må være obs osv.. så blir det lissom til at en overtolker all ting..

men jeg snakket med ei venninne i går, og vi mente jo begge at en nødvendigvis må føle seg ganske dårlig, egentlig, før det er noe fare på ferde?

eller er svf en sånn "snikende sykdom" som du kan ha og baby kan bli syk uten at du skjønner det selv??

er litt lei av å ta det heelt med ro jeg, nemlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble aldri syk da jeg fikk SF i mitt forrige svangerskap.

Siden jeg har diabetes går jeg ofte til kontroll og på en kontroll oppdaget de plutselig at navlestrengen ikke lenger virket som den skulle. Blodtrykket hadde økt og fikk litt proteiner i urinen.

Jeg ble lagt inn på sykehuset samme dag til oppfølging, men de tok ikke ut ungen før 10 dager etter.

Men ble aldri dårlig, og hadde heller ikke et eneste symptom på at noe var galt.

Skrevet

Til meg sa de at faren ved svangerskapsforgifttning er at det kan skifte så fort:

Jeg var på jobb, kjente at det var på tide å ta en pause, men "skulle bare" ... Og de fem minuttene det tok var for mye, jeg ble veldig fort veldig dårlig!!!

Så resten av svangerskapet var jeg sykemeldt med nærmest daglige kontroller i begynnelsen.

Og hver gang jeg ble lei av å være i ro og gjorde noe og ikke tok pause med en eneste gang, skjedde det igjen.

Så jeg skjønner deg godt!

Det er mulig å gjøre noe i blant, men du bør være veldig forsiktig og lytte godt til kroppen din. Husk vann og mat og hvile innimellom.

Skrevet

Jeg har også slitt med høyt blodtrykk over lengre tid. Også FØR jeg ble gravid. Har gått på medisiner.

Var til blodtrykkskontroll idag tidlig. BT er høyere enn normalt, men jeg har negativ urin og bare småhevelser i føttene. (Som er "normale" når jeg står opp på mårran). Sykepleieren sa at hun synes jeg kanskje var litt hoven i ansiktet, men det kan like gjerne skyldes varmen..

Skal tilbake til legen om en uke for å ta BT kontroll igjen. Men dersom jeg skulle få hodepine måtte jeg komme STRAKS...

Tenker selvfølgelig på det med svangerskapsforgiftning, men blir liksom berolig med det sykepleier/lege sier..

Har fått beskjed om at bevegelse og "trim" er det beste for kroppen, men skal lytte og ikke anstrenge meg mer enn jeg må. Dette er jo for at jeg ikke skal "ramle av lasset" med tanke på kondisjon etc.

Jeg tenker ikke på svangerskapsforgiftning, men er jo klar over at det kan komme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...