Gå til innhold

Hvordan reagerte familien?


15.mai :)

Anbefalte innlegg

Har noen av dere fortalt familien enda?

kanksje litt tidlig for de fleste, men jeg ringte mamma på vei ut av legekontoret 4+1, ja akkurat en uke siden nå:) Første reaksjonen der var mer som et lite sjokk og ikke helt oppfattet virkeligheten, hun ble først og fremst begymret for studiene mine ( men har bare siste året igjen av master nå, så det går fint:) og så gikk det opp for henne at barnet hennes skulle ha baby så nå er det bare glede, samme reaksjonen hos pappa. Så kom de på besøk med blomster og kake og alle var glade.

Så skulle vi fortelle svigers i helgen, svigermor så ut som hun ikke trodde det, hun ble helt målløs og hadde tårer i øynene. Men heller ikke hun virket som hun oppfattet det riktig helt. Må være ærlig og si jeg ble litt skuffa..hadde forventet en hylende jubel fra dem alle i øyeblikket vi sa det.

Og stakkars samboeren min som ville fortelle sin mor under en spesiell middag hjemme hos henne, da vi satt der på verandaen med koselig solnedgang. Han hadde trodd hun skulle gå av skaftet, men hun var rolig og gratulerte oss og lurte på hvordan jeg hadde det. Jeg så han ble veldig skuffet over reaksjonen, prøvde å si til han at hun trenger sikkert litt tid til å la det synke.

Dagen etter skulle vi si det til faren hans og stemoren, men så kom liksom aldri "rette tidspunktet" så vi fikk ikke sagt det til dem enda..Og faren hans er vel den som har gledet seg mest til dette, han har til og med hintet ved flere anledninger at han ønsker seg barnebarn. Vi får si det til han neste gang.

 

Hvordan var reaksjonen til deres familie/venner som fikk vite det først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fortalt det.. Men, desverre kun på telefon.. siden vi bor i Oslo, og resten av familien på sørlandet. (Hadde vært morsomt å se ansiktsutrykkene deres da). Min mor fikk vite det først, ba henne sette seg ned på en stol..Da jeg fikk fortalt det - kom det bare et stort hyl.. så begynnte hun å gråte .. Det samme gjorde jeg da :-) Første barebarnet hennes, så hun var i hundre - Tror ikke hun har "landet" helt enda:-)

 

Så fortalte vi det til svigers, de hadde oss på høytaler.. der ble det også tørket litt tårer..

Ellers har alle søsken fått vite det. Alle er veldig glade..men det blir vel mer virkelig når det har gått en stund, og magen begynner å komme (";)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.. vi har ikke fortalt det enda til familiene våre.. Vi bestemte at vi ville ha d litt for oss selv først,men familiene skal få vite det om noen uker. Det blir det første barnebarnet i begge familiene, så vi vil gjøre noe spesielt ut av det, og fortelle begge familiene face to face. For jeg gleder meg veeldig til å fortelle det, og for å få se ansiktsuttrykkene til alle sammen..

Men finnes det noen originale måter å fortelle en slik nyhet på..?? noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt våre familier noe ennå - vi tenkte vi skulle vente så lenge som mulig (er 6 + 2 i dag). Det blir første barnebarn på begge sider så det hadde vært morsomt å fortelle det på en litt artig måte. Jeg tenkte kanskje jeg skulle lage en fin "spå", hvor jeg inni "spåen" skriver "bestemor og bestefar" på ulike og litt morsomme måter. Så må de "bla" seg fram til det glade budskapet. Tror det kan bli litt morsomt hvis jeg finner på noen morsomme besteforeldre-navn, men ikke så morsomme at de ikke skjønner hva budskapet er da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj så moro!! det var jo en super måte å gjøre det på:) Kan tenke meg de bler glade. Moro å gjøre det på en måte som man husker godt og som blir moro å fortelle barna om:) Lykke til da. Si fra hvordan de reagerer da. Og dere andre også, fortell om deres opplevelser. Arti å høre hvordan folk gjør det.

 

Nå tenker vi fælt på hvordan vi skal si det til svigerfar, vi har fortsatt ikke sagt det, og han og kona er de eneste besteforldrene som ikke vet det enda...Han må få seg et ordentlig sjokk (selv om han sier til tider at det rasler i eggstokkene mine når vi er i nærheten av barn..hehe, så han vet nok at det er rett rundt hjørnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et tips om en måte å fortelle "besteforeldre" på.. synes det er så rart å kalle dem besteforeldre..

 

Det finnes jo så mange steder på nettet hvor en kan få skrive på det en vil på skjorter osv.. så vi kan skrive noe sånt som "jeg skal bli bestemor februar 2008" osv... til alle fire besteforeldrene... å pakke dem inn, og gi dem pakkene, for å se hvordan de reagerer... det hadde vært litt morsomt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere kan jo kjøpe slike kopper med " bestemor/ bestefar" skrevet på :) Det er jo en kjempe koselig måte å si det på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte foreldra mine det når jeg var 4 uker 5 dager på vei.

Første reaksjon på pappa var: "Nå må du slutte og røyke!" så sa han skulle ikje du på skolen til høsten? men ble glad da.

Mamma ble helt i 100 ;) hun gleder seg masse til og bli mormor ;) hun er i ekstase ;););)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til familien og de nærmeste vennene. Går med bekkenbelte allerede, så er ikke så lett å skjule akkurat. ALle har vært kjempepositive og glade. Nå blir det nr to her da, så folk ble ikke veldig overrasket. VI gleder oss kjempemye;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare fortalt det til to gode venninner foreløpig. den ene ble jublende glad på våre vegne, den andre lettere sjokkert! Dette er jo en liten attpåklatt. Men må vel fortelle det til besteforeldrene ihvertfall snart. Er såpass dårlig at det lar seg nok ikke skjule så lenge. Og på helsesenteret er de tette som en sil, så når jeg har vært hos legen på fredag blir det vel kringkastet! Desverre. Og synes familien må få vite det hos oss, ikke fra andre. Det blir langt i fra det første barnebarnet, så jeg er spent på reaksjonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...