Gå til innhold

noen som har fått prematur her i uke 35 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk en gutt i min uke 35...

lurer på om han trenger noe vitaminer ..om dere er informert om det ?

jeh har fått høre fra noen at de skal det ..men får ingen informasjon på helsestasjon...får beskjed om at han er ikke prematur men vet ikke ..blir usikker nå jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte min første i uke 35, fikk ingen beskjed om å gjøre noe annerledes enn om han kom til termin.

Skrevet

Mi jente er ikkje prematur men dysmatur (fødselsvekt under 2500 g): Fikk beskjed på sykehuset at hun skal ha folin fram til 3 mnd. Jern og tran fra 6 uker. Viss de ikke vet noe på helsestasjonen kan du kanskje prøve å ta kontakt med sykehuset. Er et strev å få i henne alt (aller verst er tranen) men det er jo vert det viss ho trenger det.

Skrevet

okey ..nei har bare hørt at noen sier mann skal gi dem multivitaminer og jern fram til de er ett år ...men når mann ikke får info så må mann jo spørre

Skrevet

Jeg fødte en jente i uke 34,4 og hun trengte ikke noe tilleg så lenge hun fikk i seg nok MM. Den stunden hun fikk sonde med donormelk fikk hun vitaminer i melka fordi melka ikke kom fra meg.

Da hun var over 3 kg ble det tatt blodprøver av henne og jeg fikk da beskjed om at hun ikke trengte noe annet en d-dråper eller tran

Skrevet

Jeg fødte i uke 34. Han måtte ha folinsyre frem til 6 mnd, tror jeg det var......+ jern og multivitaminer frem til 1 år.

Dette var for 8 år siden, så det kan jo hende de har forandret det nå.

Skrevet

Fødte i uke 34 og fikk beskjed om å gi folinsyre til han var 6 mnd. Samt tran fra 6 uker, samt jern til han var året.

Det er 4 år siden det da.

Skrevet

Jeg fikk min i påbegynt uke 36, jentungn veide da 2 200g. Fikk beksjed om å gi multivitaminer til et års alderen, folsyre til 6-mnd.alderen og jern fra 6 uker til ett års alderen.

Dette var ikke på gr. prematuriten, men gr. lav fødselsvekt. altså under 2 500. De er ganske nøye på det sa de. fødselsvekt på 2500 indikerer ikke ekstra vitaminer, men 2450 gjør dt. De har satt seg en fast grense.

Skrevet

Kommer an på fødselsvekta...

Tror at de under 2500 gr skal ha (anbefalt?) med jern og multivitaminer, evt. tran etter 6 uker.

Folin er med i multivitaminer, men kan da kuttes ut etter 6 uker (etter termin) og gå over til vanlig tran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...