Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, nå vet jeg neimen ikke hva jeg skal tro lenger... Var på kontroll hos jordmor i dag er i uke 38, og da målte hun blodttrykket mitt til 113/59. Tidligere så har det vært 140/82, 130/70 osv. Ser også på helsekortet at det har vært 116/63 i uke 25 også... Men hun synes undertrykket mitt var lavt, så jeg måtte være litt obs hvis jeg ble svimmel eller lignende.

Er det farlig med for lavt blodttrykk? Føler meg ikke spess dårlig form. Er litt trøtt av og til kanskje, men ellers overraskende frisk og rask :)

Noen som vet? Føler meg litt teit, men jeg må bare spørre. Og dere damene her inne vet jo det meste og utroligste :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du flink nok til å få i deg væske? Hadde samme symptomer som du, og fikk beskjed om å drikke mer. Det hjelper!

Skrevet

Har også hatt så lavt blodtrykk. Får innimellom kvite prikker foran øynene, men de gir seg fort. Har vært i fin form og jobbet nesten hele svangerskapet. Eneste plagen jeg egentlig har hatt, er at ungen ikke kommer ut! :P

Noen har bare anlegg for å ha lavere BT

Skrevet

Så lenge du ikke har noen store ubehag er ikke BT farlig lavt. Jeg ligger 90/50, og er svimmel osv men det er heller ikke for lavt så lenge man tisser og får i seg nok væske...

Skrevet

Mitt er på 110/60 og det går helt fint. JM og legen sier at blodtrykket mitt er passe. Men det synker fort i varmen,så bekytt hodet i sola og drikk mye. Det hjelper:)

Skrevet

Takk for gode svar damer :)

Nok en gang er dere reddende engler! hi hi ;)

Skal prøve å drikke mer, for jeg er kanskje ikke flink nok til det. Skal sende gubben i butikken i dag og kjøpe noe farris eller noe. Vann blir fort så tamt og kjedlelig, så da er det mye lettere å ta brusen i stede.

Men, da kan jeg puste lettet ut og fortsette med å ta livet med ro og nyte det som er igjen av eksamensperioden... Og håpe at lille nurket holder seg på plass til termin så jeg rekker å bli ferdig med siste rest:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...