Tigermor. Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Er 12+4 og er 40% sykmeldt pga BL. Skal egentlig på senvakt i dag, men har ganske så vondt i bekkenet i dag så jeg tviler på at kjøreturen til jobb (7mil hver vei) er helt bra for kroppen min. Får til tider store smerter når jeg sitter lenge og på hardt underlag samt når jeg løfter/bærer ting og når jeg bøyer meg...Fysioterapauten min har sagt at jeg bør sitte på en myk tykk pute, og når jeg har smerter bør jeg faktisk sitte på en badering for å ikke belaste setet....føler meg jo litt teit..=) Vet at jeg burde holde meg hjemme i dag men kvier meg skikkelig for å ringe sjefen å si at jeg ikke "makter" å komme på jobb, og at det er kjøreturen dit som er problemet! Synes at denne bekkenløsningen er plagsom siden den har kommet så tidlig og under arbeidsklærne vises det ikke at jeg er gravid engang...føler meg sytete og lat på jobb siden alle må ta hensyn til meg! Vanskelig dette her...
prøvekluten+3små Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 ..du skulle jo heller hatt en aktiv sykemelding kanskje? drøfta dette med legen din ? men...til noe anna..IIIIIK! er det det som er bekkenløsning? sitter det i halebeinet og evt ut til sidene og ned i sete?kjente meg veldig igjen i det du sa om å løfte på noe,og sitte lenge på hardt underlag nemlig! slik har jeg og det,og av og til om jeg legger meg ned på en litt for hard plass,så må jeg ha hjelp til å komme opp igjen:-O har ikke nevnt dette til legen enda jeg,for trodde d bare var at jeg er litt sliten ellers om dagen + at jeg er gravid som gjorde det..men det kan kanskje være BL eller?
Propellmamma til 2 Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Skjønner deg godt, å kjøre bil lenge er HAT for bekkenet mitt! Du må huske på at du skal ha kroppen din i lang tid etter fødselen også, så det lønner seg å høre på den nå. Men vet at det er veldig lett å si, men ikke gjøre. Selv jobber jeg 80% nå og pga lav bemanning klarer jeg ikke sykemelde meg mer. Jobber ofte mer enn jeg skal også. Skal være alene på jobb to dager denne uka pga at andre har ferie, og jobber i en meget hektisk bedrift.Gruer meg.... Nei, vi får skjerpe oss! Kroppen vår trenger oss nå.
Tigermor. Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2007 Skal prøve å hjelpe deg litt prøvekluten... Jeg synes at disse bekkenløsninggsproblemene er litt innviklet å forstå, men visst jeg har skjønnt det rett så kan symptomene være MAAANGE!! og alt blir kalt Bekkenløsning. Bekkenløsning kan være strålesmerter nedover beina, smerter i halebeinet og seteknokene, nedover sidene og forann på skambeinet. Det kan også være smerter ved gåing, når man vrir overkroppen, løfter og masse masse mer!! Puh... Fysioterapauten min har sagt at jeg har litt bekkenløsning som er "hormonstyrt" dvs si at bekkenbånd ol blir slappere/mer elastisk, samtidig har jeg annen bekkenproblematikk som gjør at jeg har veeeldig stramme bekkenledd og ømme, nesten betente muskler i setet og nedover lårene. Blir litt forvirret av alle ord og utrykk, men jeg har iallefall vondt...det er det eneste jeg vet med sikkerhet =(
prøvekluten+3små Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 til tigermor: hva gjør man eventuelt med bekkenløsning hos en fysioterapeut? vet du? og er dette noe som kan utvikle seg så man kan regne med det blir verre,eller kan det stå stille som nå? usikker på om jeg skal nevne dette for legen min neste gang..liksom vært så mye anna og føler jeg..
Tigermor. Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2007 Prøvekluten! Du må så absolutt nevne dette for legen din ja! Den behandlinga jeg får hos fysio består av masasje og mykgjøring av de muskler og ledd som er for stramme. Har også fått endel øvelser som jeg skal gjøre hjemme. Fysioterapauten kan også vise deg hvordan du skal bruke kroppen for å ikke feilbelaste bekkenet og ryggen. Bekkenløsning starter (såvidt jeg vet) av at det blir frigitt hormoner som løser opp bekkenet og forbereder kroppen til fødsel, hos noen kan det komme så mye hormoner at bekkenet blir for slappt og dermed kommer smertene. Dette blir verre når man legger på seg og av den økte belastningen som kommer når barnet vokser og tar mere plass! Å få hjelp tidlig i svangerskapet er viktig for å forebygge mest mulig før man blir stor og tung. Om man ikke tar hensyn må man nok regne med å bli verre ja, men om man får hjelp og er forsiktig kan nok problemene stå stille og smertene holder seg på et levelig nivå! Har ringt på jobb og sagt at jeg ikke kommer i dag...sjefen var desverre i et møte så må snakke med han på onsdag!
prøvekluten+3små Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 å iiik! jeg vil ikke ha bekkenløsning jeg:o( men går kanskje ikke såå åfort at det blir veldig ont?tenker på,jeg har ikke time hos legen igjen før den 29,inntil da er jeg i aktiv sykemelding,så styrer jo dagene stortsett sjøl sånnsett..er forresten 22+4 jeg..hatt disse smertene en stund,men de har liksom ikke vært så ille,så har de kommet og gått..men etter å ha ligget ute på plen i helgen og sola meg en time,så er jeg nå de påfølgende dagene helt av i korsryggen og området rundt sete,å ligge på sofaen er nesten en umulighet,og senga har og føltes mer behagelig..men den kommer jeg meg ut av uten for store tumulter enda da..
Tigermor. Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2007 Hmmm, du kan jo se det litt an da siden du alerede er aktivt sykmeldt..men du må være forsiktig med å løfte tungt osv..jeg får ikke lov til å løfte gutten min på 4år, men jeg klarer ikke å si nei til han bestandig da =) Han er jo så søt! Om det finnes en fysioterapaut i nærheten ville jeg ha dratt innom bare for å spørre hva h*n mener om saken, og evt da fått en akutt-time hos legen for å få henvisning til fysio.
prøvekluten+3små Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 løfter gjør jeg uansett ikke da,hadde en blødning for en stund siden som satte en stopper for det..men tror jeg ska ta å ringe en fysio å høre jeg,bare sånn for sikkerhetsskyld..vil ikke at dette skal bli verre nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå