Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg fikk brev fra sykehuset, fikk jeg på nytt disse kromosomprøvepapirene som jeg har takket nei til tidligere. Er det noen andre som ikke har tatt disse prøvene?

Jeg gleder meg til å sette i gang, men jeg har fullstendig sprøyteskrekk så jeg holder meg unna det jeg kan..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si det for å hjelpe; jeg hadde også voldsom sprøyteskrekk.. - helt til jeg begynte med dette IVF racet..

Jeg regner med at de vet hva de gjør de som setter oss på disse regimene, og at det som man blir bedt om å gjennomføre er en dyd av nødvendighet :) jeg kan nok ikke svare på spørsmålet om du kan unngå å ta disse prøvene, men hvis du skal gjennomføre vanlig IVF behandling må du regne med en del stikk!

Om du har noen som skal hjelpe deg med stikkingen underveis, har den kanskje mulighet til å være med deg på sykehuset for å ta disse prøvene også og holde deg i hånda?

Be om å få ligge på en benk og se bort (jeg gjorde det, og rett på en SVÆR plakat av masse damer som stod med nesa ned i en barnevogn og som smilte og lo og hadde dådyrøyne nedi der. Trust me - det var til å holde ut..)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar : )

Huff ja jeg har forstått det skal vist være en del stikking så jeg har prøvd å forberedt meg på tanken.. Men i papirene står det at disse prøvene er valgfrie, så derfor ble jeg litt usikker på om det er meningen vi må ta disse, siden vi har takket nei før..

Jeg har heldigvis en tålmodig samboer som gjør mye for meg, og han har meldt seg frivillig for å hjelpe meg gjennom alle disse sprøytene som må taes.

Jeg får en del sprøyter fra før av, men det hjelper ikke så masse på denne skrekken.. kanskje det hjelper på når det blir enda fler : )

Tanken på hva som kommer ut av disse stikkene får veie opp for skrekken : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...