selfangerkjerringa Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 3-åringen min har hatt knallblå øyne siden hun ble født - ingenting å lure på. Minimais derimot... hun hadde nesten svarte øyne da hun ble født. Så ble de lysere, og rundt 3mnd var de mørk blå med masse brune spetter fra pupillen og utover. De skifta farge alt etter lysforhold. Nå er hun 5mnd, og det ser ut som de blir mer og mer brune... kan det være innbilning? Kommer de til å holde seg sånn (blåbrunvarierende) når de er sånn nå rundt halvårsalder, eller kan de fortsatt endre seg fram til hun blir året? Kan hun plutselig miste de brune spettene og ende opp med blå øyne? De er ganske mørke, når jeg kikker ned i vogna ser de fortsatt svarte ut Både jeg og pappa'n har grønnaktige øyne (meget skiftende) med brun ring innerst rundt pupillen. Jeg har i tillegg en tykk, nesten svart kant ytterst på iris. Vet ikke om noen har erfaring med sånne rare øyenfarger, har lest noe eller bare vil synse litt - hadde bare vært gøy å få litt innspill. Grubler nemlig fælt på fargen til de utrolig vakre, mørke små øynene som ler mot meg hver dag
Twig Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Sånn var det med datteren min.. ho hadde sin endelige farge ved 8 mnd ca. brungrønne
Dotten Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Snuppa her var "umulig" å se øyenfargen på egentlig (mest blå kanskje), men etterhvert ble det mer og mer tydelig at de blir grønne......Husker ikke nøyaktig når vi egnetlig kunne fastslå fargen jeg, men senere enn knøttet ditt i hvert fall. Hun var nok nærmere året. Nå er også begge vi grønnøyde, selv om mine er lysere enn hans... Tror hennes blir mer som pappan, men hun får min sjøgrønne ring rundt, sånn jeg har....
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har hørt at de kan forandre øyenfarge helt til de blir et par år...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Det kan fortsatt endre seg, lenge. Guttongen hadde blå til han var rundt året, da fikk de grønnskjær. Ved ca treårsalder fikk han den fargen han har nå: Grågrønne, med brune spetter rundt pupillen. Gud'barnet mitt hadde dyp blå til hun ble tre, og i løpet av noen uker ble de knallbrune. Forvirrende for de som ikke hadde sett henne på en stund. ;-)
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 De kan nok endre seg enda ja. Vår eldste gutt hadde helt havblå øyne til han var ca 2,5 år, da ble de plutselig blågrønne i stede, så nå ser de grønne ut når han går med grønne klær og blå ut når han går i blå klær, helt merkelig, trodde ikke de kunne skifte farge så sent jeg...
mayaya Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Sønnen til et vennepar av oss fikk ikke satt farge før han var 1,5 år. Han har nå dee skjønne grønne :-) Kanskje det tar lenger tid med ikke-blå??
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Kan faktisk forandre øyenfarge til voksen alder...selv fikk jeg den øyenfargen (eller faktisk fargene...har 4 forskjellige farger) jeg har nå da jeg gikk siste året på barneskolen, tror jeg...kanskje på ungdomsskolen.
selfangerkjerringa Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2007 Takk for svar, alle sammen! Det virker som om dt kan endre seg ganske sent altså... men alle eksemplene er fra blått til brunt. Virker som om det sjelden går andre veien? og i fall dere skulle lure: ja, jeg har lyst til at Minimais skal få brune øyne, syns det er knallpent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå