Gå til innhold

Noen med erfaring med p-pillen Yasmin? Please svar fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere gikk på den,var dere fornøyd da?jeg tar den 28 dagers pillen.Torsdag 10 mai tok jeg siste tabletten pga at jeg innbilte meg at jeg var gravid.Det var midt i syklusen,altså den 6 dagen på brettet.2 dager etter fikk jeg mensmurringer.så tirsdag den 12(tror jeg d var),begynte jeg å blø.Trodde først d var spotting,men jeg blødde litt mer etter hvert,så d ble til en ørliten mens på ca 4 dager.jeg tok flere tester denne perioden,og alle var negative.så begynte jeg på en igjen den 19.5,1 dg i 3 uke.D er jo ikke akurat planlagt å få barn akurat nå,så følte jeg måtte.jeg gjorde d slik når jeg tok pause fra pillene: kastet den pillen jeg skulle ta.sånn gjorde jeg hver dag.så ikke samboeren min skulle merke noe.(jeg vet ikke helt hva han hadde sagt om jeg ble gravid..)og da ble d slik at jeg tok akurat den pillen jeg opprinnelig skulle ta den dagen.og da skulle jeg fått mensen mandag den 28.istedet fikk jeg mensen den 4.6,1 uke etter.jeg fikk mensmurringer 1 uke før den kom.vanligvis får jeg murringer samme dagen som hun kommer og kansje 1 dag før,maks 2 dg før.Først søndag/mandag og så fikk jeg ingen murringer før torsdag.og så ingen flere mensmurringer før hun kom den 4.ikke samme dag engang.i dag er d den 11.6 og jeg blør litt enda,har blødd bare litt hele denne mensuka,Myyye mindre enn vanlig,en ørliten mens.Nå i dag,i går og på lørdag har jeg blødd mye mindre,ser ut som jeg spotter,mest brunt som kommer ut,men også bittelitt svaakt rødt.jeg blir så lei,når skal d slutte å blø!!!! Bare så d er sagt,før jeg glemmer d,så kuttet jeg ut pillen igjen nå,forrige uke.For å se om jeg ble gravid tenkte jeg,har såå lyst på baby igjen! Tok ikke pillen onsdag,torsdag,fredag,lørdag.Tok altså de 4 første dagene på brettet,kuttet ut fra den 5 dg.Det kan kansje være d som er grunnen til den lange mensen..ikke vet jeg.Litt rart da,tenkte d ikke gjorde noe jeg da siden jeg allerede har mensen..Dumme meg! Drittpille! Tåler ikke at man tar pauser! Jeg kjenner ei til som har brukt denne pillen som sa at hun og begynte å blø vis hun ikke tar pillen en dg..Jeg begynte igjen på pillen i går i håp om at jeg da skulle slutte å bø,men blør som sagt enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner ikke helt hva du vil ha svar på jeg.. det er tydelig at du blør mye fordi du har klusset mye med p-pillen..

jeg har tatt yasmin i snart 5 år og er veldig fornøyd. jeg har alltid tatt den når jeg skulle, og jeg begynner ikke blø før 3-4 dager uten pillen. kan stille klokka etter mensen...

men hvis typen din ikke har lyst på baby er det nok best å ta pillen når du skal...

Skrevet

D er d at han har angst,men har blitt mye bedre nå.Han sier han vil bli helt bra før vi prøver å få en baby til.vi har en datter på 19 mnd.jeg ser hvordan han ser på gravide mager..ser helt syk ut når han ser på video fra den tiden datra vår var liten baby..så jeg tror han er klar snart..

Skrevet

Jeg brukte også yasmin før jeg fikk min første baby. Var greit fornøyd med den, men tok den også regelmessig da. Ble gravid på 1.pp etter slutt.

Var jeg deg ville jeg enten slutta helt ( i allefall i hele perioder mellom tantebesøkene), eller tatt alle pillene du skal. Tydeligvis ikke helt bra å klusse mye pga blødningene?

Skrevet

Er enig med deg,JordbærMamma.Kansje best jeg enten kutter ut

Skrevet

Er enig med deg,JordbærMamma,kansje best å slutte helt fra neste periode,eller fortsette,vi får se! Men hvordan blir da mensen når jeg slutter helt? Surrete? Lange menstruasjoner?

Skrevet

først og fremst fortsett med pillen til typen din er klar,istede for å lure han og si du tar den, bare fordi du har lyst på baby. jeg har mast 3,5 år på min samboer, var så babysyk at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, men jeg hadde aldri livet lurt meg unna pillen. huff tenk å gå igjennom det svangerskapet der han er lurt og ikke gleder seg like mye som deg!!!

etter 3,5 år er samboeren min klar, og nå gleder vi oss sammen over at jeg ikke tar pillen lengre.... tenk litt på kjæresten din også da, særlig viss han også er psykisk syk også!stakkar.

Skrevet

Enig i at du skal respeketer at samboeren din ikke er klar!

Men for all del, ikke avbryt kur, "glemme" noen tabletter osv..

Dette er jo en hormonkur, og klusser du så mye med kuren, klusser du ekstra mye med kroppen din og...

Tror nok du har en ganske hormon-forvirra kropp nå, og det er ikke så bra!

Om en skal slutte på pillen, er det best å ta ut hele brettet. Om ikke avbryter du syklusen, og da tar d kanskje litt ekstra tid før ting stabiliserer seg!

Skrevet

Hei.jeg har bestemt meg for en ting,jeg vil høre med samboeren min om jeg kan kutte ut pillen når eska er tom,holder på med 1 brettet nå,siste brettet er tomt 24 august.Håååper d er greit for han! Da får forhåpentligvis kroppen tid til å komme i orden igjen og få orden på syklusen igjen! Og forhåpentligvis er sambo bra! Han er på god vei nå til å bli bra.Mye bedre.jeg tror d ordner seg:).Håper bare han vil vi skal prøve..sist gikk d 5 mnd før jeg ble gravid.D var i 2005,nå har jeg blitt eldre,ble 30 i januar,større sjanse for at d går lengre tid.selv om d selvfølgelig kan bli på første forsøk da..:)

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du maser sånn med denne. Ser ut for meg at du har fått svar.

Jeg mener ikke å være slem her nå altså, selv om jeg ser selv at det kan se slik ut.

Men tror nok det at du har klusset litt for mye med pillene, og derfor oppfører kroppen seg slik som den gjør nå.

Hadde jeg vært deg ville jeg enten sluttet helt å ta dem, frem til neste mens igjen, slik at kroppen får stabilisere seg, eller bare fortsette å ta dem å se om du slutter og blø.

Ingen her kan si noe sikkert om hva som skjer med deg.

Men slutter du å ta dem, så gi beskjed til mannen din, slik at dere kan være litt forsiktige, og evt. bruke annen prev. i mellomtiden.

Uansett ønsker jeg deg lykke til :)

Skrevet

Maser? jeg dyttet den opp fordi jeg har et annet innlegg som jeg skulle så gjerne hatt litt hjelp til..jeg trodde alle var velkomne her for å høre om hjelp..Tok jeg slik feil? D høres ikke ut som om jeg burde be om hjelp mer! jeg begynte på pillen igjen i går,d glemte jeg å nevne. og hadde du lest litt lengre opp,så hadde du sett at jeg vil fortsette på pillen ihvertfall til eska er tom i slutten av august! og håpe at syklusen blir bedre og sambo vil prøve!

Skrevet

Blødningene dine kommer nok mest sannsyneligvis pga kluss med p pillene. Jeg gikk på Yasmin pillene i 3år, og var veldig forsnøyd med de. Men var en periode jeg var glemsk, og glemte pillen av og til og da fikk jeg blødnings forstyrrelser også.

Når det gjelder å kutte ut pillene fordi du har lyst på baby, og han ikke er klar og han ikke vet om det at du dropper de. Det syns jeg ikke noe om. Hvis du bestemmer deg for å kutte ut pillene i august, så syns jeg det er best om du sier ifra til han. Så kan han ta valget selv om prevansjon. Jeg vet hvordan det er med en mann som ikke er klar, og hvor frustrerende det kan være. Helt fram til desember nå i 06, så var han ikke sikker på at vi skulle ha flere barn enn han vi hadde. Vi har en på 4 1/2år. Han syns det var nok med et barn. Det falt meg aldri inn å ville lure han på noen som helst måte selv om jeg lengtet fælt etter en baby til. Det hadde jeg rett og slett ikke hatt samvittighet til. Smurte meg selv med tolmodighet, før han så endelig var klar igjen når sønnen vår hadde fyllt 4år:) I desember 06, så kastet jeg pillene og vi begynte prøvingen igjen. Han som var så bombesikker på at vi bare skulle ha et barn (for ikke så lenge siden), er nesten like ivrig som meg nå med babylagingen.

Det beste er å smøre seg selv med tolmodighet, selv om det er kjempe vansklig. Samboern din blir sikkert klar for en til om en stund han også. Lykke til!

Klem

Skrevet

Hei.jeg har ikke tenkt han å lure han flere ganger.Jeg har så fryktelig dårlig samvittighet av at jeg har lurt han nå.jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare han hvorfor jeg blør enda,jeg sier bare at d er pga pillene..D er så grusomt vondt å lyve for han.D har jeg ALDRI gjort ellers! og ikke kommer jeg til å gjøre d mer heller! D har jeg altfor dårlig samvittighet til.jeg kommer til å mase masse i sommer,og vis han er enig kutter jeg dem ut i slutten av august! Håååper...Vi har ei datter på 19 mnd og d hadde vært så koselig med en liten bror eller søster til henne,en jevnaldrende..

Skrevet

Vil bare fortelle dere at når jeg bjynte på yasmin p-piller var jeg 15 år. desse pillene var helt nye og legen anbefalte dem. jeg tok dem med god samvittigheit, noe jeg aldri skulle ha gjort! da jeg hadde gått på de i 1 år oppdget jeg klumper i høgre brystet mitt. De var ufarlige klumpene sa legen, men siden de var så vonde fekk jeg opperere de bort. Bare 3 uker senere var klumpene der igjen:( og de har aldri gått helt bort! Legen ba meg slutte på p-pillen, det gjode jeg og klumpene gikk ned, men de har aldri gått helt bort. jeg er nå 19 år, må gå til kontroll på brystdiagnosis ofte, har et langt stygt arr på høgre brystet etter operasjonen som folk stirrer på når jeg går i bikini, jeg kan ikke bruke noen form for prevensjon, legene nekter meg, og har forbrett meg på å leve med klumpene resten av livet. klumpene som ikke er bevist kom av p-pillen yasmin, men som baåde jeg, legen og mange andre mener kommer av yasmin. klumpene er helder ikke arvelige eller jeg har noen sykdom som dette kan komme av.

Jeg anger så bittert på at jeg startet på p-pillene kun for å sleppe å bli gravid som 15 åring, noe jeg mener er bedre, en å ha følger av et prevensjonsmiddel resten av livet!

Skrevet

Noen må lese et annet innlegg,da må de også lese denne! Så opp med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...