Gå til innhold

pyntesting....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... herregud for en idiotisk betegnelse! det ser jo forj&%¤ ut der nede uansett, skjønner ikke helt hva de skal pynte for jeg. Hadde de kunnet sy på en smiley eller noe hadde jeg skjønt det. Litt fjonge korssting kanskje. Men "pynte" på den lørva der? Maken til fjollete uttrykk!

og dette har INGENTING å gjøre med at jeg er litt småsjalu på alle som skryter av at de "bare hadde et par pyntesting" etter fødsel, mens jeg lå og vrei meg i smerte pga feilsatt lokalbedøvelse mens de ropte "mer tråd" to ganger under syinga.... blæh!

- det var dagens utblåsning fra ka-ping.

Nå er jeg blid igjen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pyntesting? He, he.. det har jeg aldri hørt. Og jeg er helt enig, det høres jo helt idiotisk ut!!

Man syr jo ikke sting for å pynte seg nedentil. De syr jo kun hvis man har revnet eller blitt klippet.

Ja, pyntesting høres helt latterlig ut :-)

Bra at du er blid igjen etter en liten utblåsning! Man trenger de av og til ;-)

Skrevet

Pyntesting er sting som egentlig ikke er nødvendige, men gjør at ting nedentil gror/legger seg litt finere enn om man ikke hadde gjort det. Så man pynter jo faktisk litt da... Trenger ikke se VERRE ut nedentil en man strengt tatt må..

Så jeg synes det er et dekkende ord jeg =)

Skrevet

Sorry, men måtte le litt :-) Mer tråd :-)

Skrevet

det var litt demotiverende ja... etter en helvetesfødsel på 3 døgn inkl 13 timer aktiv fase og 3 timer pressing som endte med vakum så virker f&%¤ meg ikke lokalbedøvelsen og jeg kjenner HVERT sting... "mer tråd"... den kommentaren sitter som spikra i meg. Og gubben, han var passe sjokkert.

Skrevet

Jeg har blitt sydd og fått pyntesting jeg også! Det høres helt idiotisk ut, men som de sier over her, så er det jo greit at de gjør det når en først er i gang med sying;)

Ellers kan jeg jo fortelle deg om hva min tante tørt kommenterte da jeg klagde over at jeg måtte sy en 15-20 sting. Hun skulle ha sitt første barn, og først rett før fødselen ble de oppmersomme på at hun skulle ha tvillinger! Fødselen går i gang, hun blir klippet ganske mye og første tvilling fødes greit. Men nr to lar vente på seg.... og vente... og vente... Tante ble ikke sydd, men lå i 18 timer før nestemann kom, og da først ble hun sydd! Tenk deg å sy 18 timer gamle sårkanter!! Det kom ikke et ord over min munn etter det, gitt...

Skrevet

Jeg synes det er kjempe fint ord jeg.. har hatt det selv. vet ikke hvordan det ville se ut uten.. bryr meg ikke tror ikke det er nødvendig

Synes så syne på dem som revner mye og sliter kjempe mye med det i livet etter.

Kusina mi revna 11 cm,, inn i endetarmen.. og gud som han har slitt med det! Stakkars..

Skrevet

Der var jeg faktisk heldig da. Selv om det ble både klipp og revn og myyye tråd, så var det ikke totalruptur, og mest i kjøtt og ikke muskler. Heldigvis...

digresjon - hvordan er det å ha hemmorider etter fødsel når man har totalruptur i tillegg? Stakkar mennesker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...