Gå til innhold

Jeg har så lyst til å starte ett oppdrett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte da på en eller annen rasekatt.

Er det noe særlig å tjene på slikt? Ser jo at Hellig Birma feks. selges for alt fra 5000-7000. Men det er sikkert mye kostnader underveis også?

Noen som har peiling på slikt her? Jeg er så glad i katter, har en blandingstosk nå som jeg er så vanvittig glad i:-)

Kan det være slik at dette kan bli en lønnsom hobby?

Eller blir det til at dette er en hobby som tar fullstendig overhånd med tanke på tidkrevende, og masete?

Man må jo stille ut kattene og greier... Kjøre land og strand for å delta på utstillinger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Det er jo ikke veldig mye å tjene på det, syns jeg da. Det er jo mye utgifter osm går til stell, mat, utstilling osv. Men det er veldig koselig og et lite overskudd blir det jo i alle fall ..

Dessuten er jo katter det aller beste i hele verden :))

Hilsen stolt eier av verdens fineste katter - derav en nydelig maine coon ;)

Skrevet

Maine coon er nydelige katter.

Jeg tenkte å kjøpe meg en Hellig Birma eller Ragdoll for en stund siden, men bestemte meg for å avvente.

Jeg kjøper heller en rase til kosekattpris om jeg ikke skal vurdere oppdrett, liksom:-)

Katt er best ja, ingen tvil. Jeg er så glad i katten jeg har.

En skikkelig løve på to år:-) 7 kg, men nesten litt tynn. Han har så lang kropp, hihi.

Litt feil-proposjonert da han er blanding. Men verdens mest kjælne da, en skikkelig kosegris:-)

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Jeg vurderte også å kjøpe meg en ragdoll, men så fant vi en forlatt liten pus ute som vi tok inn istedet. Er litt sånn dyreforkjemper og elsker alle dyr - men katter er best ;)

Mammaen min drev med oppdrett og det var jo veldig koselig men jeg husker hun syntes det var slitsomt i blant. Det er jo på en måte mer en bi-inntekt enn det er hovedkilde til penger hvis det var det du tenkte på.

Birmaer er forøvrig nydelige og snille pusekatter.. :))

Hehe ja min maine coon er litt i overkant glad i kos og mat så han er supertjukk og ikke bare maine coon-stor liksom ;)

Vi har alle verdens beste katter og verdens peneste barn vet du :) Ser for meg pusekatten din, forstår hva du mener med "feilproposjonert" *smiler* :)

Skrevet

Jeg tok også inn en villkatt engang, aldri ble den tam, i tillegg smittet den katten jeg har med katteinfluensa.

Iallefall trodde de det var det, han fikk feber og rennende øyne.

Jeg er også dyreforkjemper, men jeg vet at det å redde alle villkatter er noe som er umulig. Mange av de har vært ille i mange ledd, og blir aldri tamme og kan få et normalt liv.

Det er synd, men sant:-(

Fint at du klarte å ta vare på en, og at den i tillegg ble ordentlig tam!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...