Gå til innhold

Skalldyr


silje80@lykkelig

Anbefalte innlegg

Kanskje noen der ute vet om det er ok å spise reker, krabber, hummer, kamskjell? Er i 1.trimester (termin i feb)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på.... Har hørt at man skal holde seg unna det.... Varm sommer uten reker, joa det går det å :-)

 

Netta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neiiiiiii!! hvordan skal det være mulig da? Jeg elsker jo sjømat, lever for det. Er du sikker på at det ikke er bra? Jeg har lett overalt for å finne en slags liste over hva som er ja-nei mat for gravide. Det eneste jeg har sett hittil er bare den som ligger ute på 1.tri som heter nyttig info, men føler liksom ikke den sier så mye, trodde det var mer vi ikke kunne spise (men trodde sjømat bare var sunt og godt for oss)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra:

 

Blåkveite over 3 kilo.

Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo.

Fiskelever. Gravide bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder 25 prosent fiskelever.

Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises).

Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt).

 

 

Mer står det på:

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...