Gå til innhold

Hvordan seng skal dere ha til babyen helt i begynnelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt sprinkelseng, tenker litt på om det kan være greit med en liten kurv eller vugge helt i starten. Har hørt at spedbarn trives best hvis det ikke er kjempe god plass rundt de, at de har kantene på sengen litt nærmere. Noen som har erfaring med dette? Sprinkelsengen er jo gedigen :-)

Evt hvilken størrelse på dyne begynner dere med i sprinkel?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sprinkelseng, og oppi der har vi en liten kurv som vi bruker de første par månedene. Flere har sagt til meg at de liker ligge litt trangt så da gjorde vi det sånn =)

Skrevet

Jeg skal ha leandervugge den første tiden, så har jeg en sprinkelseng som vi skal ta i bruk senere. Har en kurv med hjul som pappa laget da jeg var liten, så den skal vi oxo bruke en del. Da kan jeg trille med meg den lille hvis jeg for eksempel skal lage middag, den er superkjekk.

Har brukt den til mine 2 andre barn da de var små, men falt for fristelsen denne gang til å kjøpe en leandervugge i tillegg =)

Skrevet

Vi skal ha stokke senga... har den med mini kit.. skrudde sammen og redde opp her om dagen.. ille nydelig!! Gleder meg til å se babyen oppi!

Skrevet

Sprinkelsenga er gedigen i forhold til en nyfødt. Vi skal bruke bagen til barnevogna i begynnelsen og legge den oppi sprinkelsenga.

Skrevet

Vi brukte sprinkelsenga fra dag én med førstemann. Men hadde sengekant oppi, og tullet småtten inn i et helseteppe. Ja, den var stor i forhold til babyen. Men han sov nå der likevel!

Tror dyna var 60 ganger 80, jeg.

Skrevet

Her skal vi bruke vugge,som vi har brukt på de andre

Skrevet

Tenkte sprinkelseng først, men nå lurer vi på å bare bruke vognbagen. Men da blir jo vognbagen brukt både dag og natt... Hadde kanskje vært greit å ikke ligge i de samme sengklærne hele tiden? Hva mener dere om det?

Gjest Ut på tur
Skrevet

Har kjøpt leander vugge, blei anbefalt den for når ungen blir litt urolig i sengen så begynner vuggen å vugge og så sovner de ofte igjen (x fingre for at det stemmer )

Kjenner ei som la ungen på tvers i sprinkel senga og fylte opp med dyne på den ene siden så sengen skulle bli litt mindre ;)

Skrevet

Nå har vi skrudd sammen sprinkelsengen, og den er jo enorm:-)

Sommerfugl78: har tenkt sammen tanken jeg og. Men så var det noen som nevnte dette med pollen osv som samler seg på vognen når man er ute og triller - og at det derfor kan være greit å ha et pollen og annet ute-støv fritt sted hvor babyen sover inne.. Vet ikke helt om det er super viktig.

Jeg tror jeg har bestemt meg for å går for en liten vugge først. Fått anbefalt det av flere, greit å bare kunne strekke ut en hånd og vugge vuggen i stedet for å måtte stå opp og trille over dørstokk(som jeg hart hørt mange tyr til for at babyen skal få vugget seg i søvn..)

:-)

Skrevet

jeg hadde sprinkelseng til nr en, hadde kantbeskytter og helt i begynnelsen la jeg vesla på tvers :) stabla vogndyna ved siden av henne på andre sia, og detta gikk helt utmerket. tenker å prøve det samme med gutten jeg venter i oktober, så får vi bare se åssen det går ...

Skrevet

Har kjøpt sprinkelseng og dyne som passer til sengen (sikker ganske stor i begynnelsen, men det går greit). Har også kjøpt sengekant, samt sovepose som jeg regner med å bruke nå i sommer. Har vel egentlig tenkt å prøve meg frem. Alle barn er forskjellig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Planlegger å kjøpe sprinkelseng fra IKEA m sprinkelbeskytter.

Kommer også til å kjøpe en ammemadrass fra Babyshop. Denne har kanter som er praktisk å brette opp/ned. Da er det enkelt å flytte barnet fra vår seng over i sin egen seng uten at lukten/miljøet endrer seg for mye og barnet føler seg beskyttet i den "store" sprinkelsengen den første tiden.

Skrevet

Vi hadde sprinkelseng og han likte seg dårlig oppi der i starten...la han mye i vognbag som vi hadde da, vi hadde en ekstra liksom...som vi bare brukte inne. den satte vi i mellom oss om nettene, så var han i nærheten av oss. Hadde indisk babyvuge, men fikk aldri hengt opp den...vurderer leandervugge el stokke neste gang vi skal ha baby, er kjekt med de hjulene, fordi man erfaringsvis flytter rundt omkring på babyen en del;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har svart på denne tråden før, men nå har vi ombestemt oss litt. Jeg har vært å kjøpt ammemadrass (tilbud på Babyshop i juli). Så da skal barnet ligge i dobbeltsenga, i hjørnet ved hodet mitt. Denne ammemadrassen blir jo "ei seng i senga", så håper det blir å fungere fint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...