Gå til innhold

Gi meg gode grunner - jeg må bestemme meg idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist hadde jeg hastekeisersnitt - idag er siste frist for å be om planlagt keisersnitt, jeg har straks termin. Klarer ikke bestemme meg, har lyst på gleden ved å føde vanlig, men ingen kan garantere at det går bra! Jeg er ikke lenger i tvil om at det går bra med baby, for de følger ekstra nøye opp, men nå er jeg redd for revning etc.

Forrige gang kom jeg meg fort etter snittet.

Vær så snill å hjelpe meg med for og imot!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for vanlig fødsel. Man henter seg mye fortere inn etter det enn ved keisersnitt!! Og så er det en fantastisk opplevelse. Ikke sikkert du revner da, men ingen har sagt det er smertefritt å føde heller hehe Lykke til :)

Skrevet

Du bør følge magefølsen, men hvis det hadde vært meg så ville jeg ha prøvd å føde vaginalt. Jeg har hjerteproblemer og kunne fått KS men jeg ville ikke ha det da jeg ville ha opplevd det å føde. Jeg syns det var en fantastisk opplevelse og gleder meg til neste gang. I barselgruppen våres så er det 2 stykker som har hatt KS og de føler litt vemod når vi prater om fødselene våre. De føler de har blitt snytt for en spesiell opplevelse. Nå er det mange som er godt fornøyd med KS og ikke føler trang til å oppleve en vanlig fødsel også. Så jeg kan jo ikke snakke for alle..

Lykke til med avgjørelsen og den kommende fødselen! :-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hva var grunnen til at det blei hastesnitt sist gang?

Skrevet

Kan du ikke få en avtale om at du forsøker vaginalt, men om det stopper opp (forløpet eller hos deg) så får du kontrollert hastesnitt? Du vet jo aldri, det kan jo bli drømmefødsel. Men om det blir ille kanskje du får en avtale om at du slipper å "gråte" deg til KS. Vet om andre som har fått det på den måten. Og de jeg vet har fått fine fødselsopplevelser.

Skrevet

Jeg har prøvd både vanlig fødsel, og fødsel som endte i hastesnitt. Neste gang (om det blir noen) blir det planlagt ks for min del - men vi er alle forskjellige med forskjellig utgangspunkt... jeg har trangt bekken og får barn opp mot 5kg, sier seg selv at det blir litt vanskelig. Jeg kom meg mye raskere etter haste-ks enn etter den første marerittfødselen.

For din del så ville jeg gått for en vaginal fødsel, men med TETT oppfølging og lav ks-terskel. Snakk med jm og sørg for at dere er på linje. Hvis det oppstår komplikasjoner under fødsel, bør det være mulig å gå rett på ks istedet for å tyne deg gjennom vaginalfødselen.

Ønsker deg lykke til framover! Tenk det, snart sitter du uansett med et lite knøtt i armene igjen :) Et mirakel er det åkke som - om det blir vaginalt eller ks.

Skrevet

At det gikk for fort - baby ble stående og stange og fikk føtalt stress som det heter, truende oksygenmangel. Så sies det jo at det går fortere andre gang, og det er det som skremmer meg nå - om det skal gå enda fortere nå, tyder det jo på history repeating ELLER at jeg kanskej revner og masse styr...

Skrevet

Jeg hadde valgt planlagt KS. Gud, jeg skulle ønske jeg hadde den muligheten når jeg fødte. Det er ikke alle fødsler som blir drømmefødsler. Dette sier jeg ikke for å skremme deg. bare hva jeg tenker.

Skrevet

Oj, vi hadde jammen likt nick:-)

Har du byttet nettopp?

Skrevet

Du sier du ikke er i tvil om at det vil gå bra med babyen. Da synes jeg du skal gå for vaginal fødsel. Det er det som er det naturlige for både baby og mor. Lettere å komme igang med amming og babyen har mindre risiko for luftveisproblemer.

Masse lykke til uansett hva du velger =)

Skrevet

Ja, det får'n si! Nei, hatt det en stund! Men skriver ikke ofte innlegg:-)

Skrevet

Hi, hi. Har ikke sett deg før skjønner du...;-)

Har ingen gode råd til deg da, men du må nok følge megefølelsen din. Ikke vits i være unødig engstelig heller.....

Lykke til i alle fall!!!!!

Skrevet

har født vaginalt og hatt hastensitt, og om det bli flere ganger velger jeg vaginalt så fremt det går, hadde den en drit hard fødsel (vaginal) endte nesten i ks det å

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt vaginal fødsel:)

Det å revne er ikke så ille som det høres ut som, så det trenger du (forhåpentligvis) ikke å bekymre deg for. Jeg ble selv klipt siden fosterlyden ble dårlig, men det merket jeg ikke noe til:)

Måtte sy mange sting innvendig + noen pyntesting utvendig etter fødsel, men har ikke hatt noen som helst problemer med det i etterkant.

Jeg ville nok, som de andre sier, sørget for en lav KS-terskel så ikke du får panikk e.l. under fødsel hvis det ikke går som det skal.

På den annen side igjen må du ha keisersnitt ved en eventuell neste fødsel også, hvis du tar det denne gang. Da anbefales det heller ikke flere enn tre barn:) Det er jo noe å ta med i vurderingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...