Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Hei Slik jeg ser det så ønsker jeg ikke å stoppe fødsel om den starter etter uke 32. Vet de ofte stopper frem til uke 34 men tenker at dersom det starter så har det sin grunn og vil da bli ubekvem og redd. Har før født i uke 28 og det gikk bra. Har jeg rett til å kreve dette itilfelle. Hva syns dere?
gravid me nr 8 :-) Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 tror ikke du kan kreve d sånn sett...men visst di syns at babyen kan ligge litt lenger pågrunn av vekst å slik så vil di nok stoppe d visst d er mulighet for d..d gjorde di på meg når jeg havna inn i uke 32 me rier..men jeg bønnfallt dem om å stoppe d å da fikk jeg beskjed om at d kom di ril å gjør så sannt d lot seg gjøre jeg havna inn igjen 2 uker etterpå i uke 34 å da gikk vannet så da måtte jeg føde men,d gikk kjempe bra..tulla mi veide 2655 gram å var 46 cm å pusta på egen hånd så du har født i uke 28 tidligere? hvordan var d å hvor stor var babyen din da?? klem
amilde 11.06 Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Jeg tror nok legene på føden vil tenke på babyens beste når det gjelder dette. Tenk hvis du nekter å stoppe fødselen og så får babyen problemer etterpå, og så må du ha dette på samvittigheten resten av livet. Selv om du har født i uke 28 tidligere og det gikk bra så er det ikke noe garanti for at det går bra neste gang. Jeg hadde ikke turt å motsette meg legenes råd.
Raych Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Jeg tror ikke du kan nekte dem å prøve å stoppe fødselen, de vil alltid gjøre det som er best for barnet. På St. Olavs vil de vel prøve å stoppe alle fødsler fram til uke 34/35 i alle fall. Når det er 1 mnd igjen til termin lar de den som oftest gå sin gang. Jeg vet ikke hvorfor du vil kreve at de lar fødselen gå sin gang hvis den skulle starte mye tidligere enn uke 35, men hvis jeg var deg ville jeg ha hørt på legene i alle fall, og så eventuelt legge fram dine synspunkt. Ikke bare stå hardt på ditt.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Du kan nok ikke nekte det. Det er hensynet til barnet som kommer først. Som andre har sagt her: Selvom det gikk bra forrige gang, i uke 28, trenger det ikke gå like bra neste gang. Et barn i uke 32 kan bla. både havne på c-pap og/eller respirator fordi lungene ikke er klare enda. Men de har jo klart bedre odds enn en i uke 28. Alikevel, ta imot den hjelpen barnet kan få,dersom dette skulle bli aktuelt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Vil bare kommentere det dere sier om rettigheter i forbindelse med nekting av behandling. Man bestemmer over sin egen kropp, og man kan nekte å ta i mot behandling dersom det strider i mot tro eller overbevisning. Dette er en menneskerett. Men man tar også ansvar for egen helse i slike tilfeller. Når det gjelder å ville føde etter uke 32, er vel dette en vurderingssak, og jeg ville nok hørt på hva legene mener.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Man bestemmer over sin egen kropp, men i denne forbindelse så bestemmer man over sitt barns kropp også. Jeg håper at en lege har lov å bestemme hva som er best for barnet i slike tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Kommer nok ikke til å blånekte nei, men er skeptisk. Tenker på grunnen til at fødselen starter og at en må være veldig sikker på at det er det beste for barnet. Hva om barnet dør etter at har stoppet pga t.d oksygen/næringmangel osv.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har masse komplikasjoner, og har hatt det under hele svangerskapet. De siste 3 ukene har det blitt mye verre (er 33+2 i dag), men legene på Riksen nekter å ta ks før jeg er fullgått 34 uker selv om det medfører STORE plager for meg. Men som alle andre her sier; Barnets ved og vel kommer først. Det viktigste for meg er at gutten min kan slippe sondemat, kuvøse i flere uker og evt hjertefeil. Det er bare noen av komplikasjonene som kan oppstå ved prematur fødsel! Selv om det har gått bra før behøver det ikke å gjøre det igjen... Hvis fødselen setter i gang, vil de sjekke barnet før de avgjør om de stopper den eller ikke, så tror ikke du skal bekymre deg for det! Men sånn som jeg har forstått det, vil de fleste sykehus at man i det minste fullfører 34 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå