Gå til innhold

Hvor mye vann, når vannet gikk??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hørt så mye forskjellig når det gjelder dette? Men hvor mye vann er det som kommer? Er det som en liten kopp - eller er det nesten slik at det flommer ut..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg har hørt at det kan være veldig forskjellig. For noen lekker det bare litt, og for andre kommer det veldig mye (det siste tror jeg ikke er å vanlig).

 

Har også hørt at de fleste fødsler starter med rier, ikke vannavgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige fødsel startet med at vannet gikk. Hunden vår lå i senga så vi trodde det var den som hadde tissa i senga...:) Så for meg var det nok mer enn en kopp og det rant i små mengder hele dagen til gutten ble født 24 timer etterpå. Men selv om vannet gikk så tok det en god stund før riene startet skikkelig, så jeg hadde ikke en spesielt langvarig førsefødsel likevel. Synes det er godt å være i permisjon nå for jeg hadde litt angst for at vannet skulle gå på jobb...:)

 

Men det er nok sant at det varierer veldig fra person til person. Også om det er det at vannet går eller at riene starter. Vet at noen har det startet med vannavgang en gang også startet med rier ved andre fødsel- så det er ikke lett å si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk i senga midt på natta. Det var som noen kasta en vaskebøtte med vann på meg. Var våt fra nakken til tærne. Meget ubehagelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine to første barn begynte fødselen med rier. Jordmora tok vannet begge gangene. Tredje startet med at vannet gikk. Ikke som en foss og ikke som en kopp. Sånn midt imellom. Hodet var ikke festet. Kommer litt ann på hvor hodet til babyen er. Jo lengre ned hodet ligger jo mindre vann :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fødsel startet med at vannet begynte å gå kvart på 8 om morgen, det var bare litt lekking til å begynne med og så ble det mer og mer. Riene begynte ca. 30 minutter etterpå. Var forberedt på det pga 3 cm. åpning. Det fortsatte å lekke jevnt under hele åpningsfasen. Tvillingene kom til verden 1623 og 1633, 19 dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da eldstemann ble født gikk vannet i senga ved midnatt, det var masse! Alle håndkledene i huset ble brukt, det virket som om det var flere liter, men til sammen er det vel 1 - 1,5 l som er vanlig, om det fosser eller drypper. Er spent på hvordan det blir denne gangen, tenker med gru på å hente sønnen min i barnehagen og handle osv:). Men det er jo egentlig en detalj da -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tanken har slått meg også, står i butikken eller noe også woosh. da er det bedre om det kommer litt å litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom det litt og litt i tre omganger, bare nok til at jeg fikk en våt flekk i buksa. Sikkert et par dl tilsammen.

Så måtte jordmor ta resten under fødselen, plask det var mye.

Er glad ikke alt gikk med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye fostervann, og når de tok vannet på sykehuset så rant det skikkelig, skikkelig merkelig følelse ;)

Hi hi hørte det "plaska" ned på gulvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...